۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تولید سالانه ۶.۵ میلیون تُن قیر در کشور
رییس انجمن قیر ایران اعلام کرد

تولید سالانه ۶.۵ میلیون تُن قیر در کشور

رییس انجمن قیر ایران گفت: سالانه ۶ و نیم میلیون تُن قیر در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۲ و نیم میلیون تُن در داخل کشور مصرف و ۴ میلیون تن مابقی صادر می‌شود.

به گزارش بازار، داود محمدی در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و صنایع وابسته، افزود: ۸۰ شرکت فعال در حوزه تولید قیر داریم و در حال حاضر به ۲۲ کشور جهان صادرات قیر انجام می‌شود که سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری دارد.

وی ادامه داد: فروش مواد اولیه به روش حراج باز در بورس کالا باعث شده که قیمت مواد اولیه افزایش یابد و تولیدکنندگان مجبور شوند با قیمت بیشتری، مواد اولیه را تهیه کنند. در حال حاضر این اتفاق باعث شده که ۲۰ الی ۳۰ شرکت تولید کننده قیر نتوانند مواد اولیه را تامین کنند، زیرا هم از نظر قیمت و هم کمیت عرضه مواد اولیه دچار مشکل هستیم.

رییس انجمن قیر ایران گفت: اصلی‌ترین ماده اولیه مورد نیاز ما "وکیوم باتوم" است که در فروش به روش حراج باز با قیمت بسیار بالاتری بدست تولید کننده می‌رسد و باعث می‌شود قیمت قیر تولیدی افزایش یابد و رقابت در سطح جهانی دشوارتر شود.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات تا دوم آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha