۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
ایران باید مرکز صادرات انرژی شود

ایران باید مرکز صادرات انرژی شود

گوهری مقدم، معاون سیاسی و بین الملل مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: وابسته سازی تامین انرژی کشورها به ایران، تحریم پذیری را کاهش می‌دهد.

به گزارش بازار، ابوذر گوهری مقدم، گفت: در یک نگاه کلان ۱۰ و ۲۰ ساله، با توجه به نظم جدید جهانی که پیش رو خواهیم داشت، تغییر نوع نگاه به شرکت و قدرت گیری کشورهای شرقی، امری اجتناب ناپذیر است و نکته‌ای که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم، جایابی جمهوری اسلامی ایران در این نظم جدید جهانی است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در جهان و ذخایر عظیم انرژی که در اختیار کشور است، افزود: نسبت جایگاه انرژی ایران در طرح کلان نظم در حال ظهور جهانی باید در نظر گرفته شود. متاسفانه تاکنون به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه غرب، ایران هنوز به جایگاه واقعی خود در حوزه انرژی دست نیافته است و عقب ماندگی‌هایی داشته ایم.

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر این که باید به تحریم به عنوان یک واقعیت نگاه کنیم و سعی بر خنثی سازی آن داشته باشیم، اضافه کرد: باید در حوزه انرژی به طوری مدیریت کنیم که تبدیل به یک مرکز صادرات انرژی شویم تا سایر کشورهای منطقه به ایران وابسته شوند؛ زیرا این وابستگی، تحریم پذیری ایران را کاهش می‌دهد و کشور را به جایگاه واقعی خود در تجارت انرژی باز می‌گرداند.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha