۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کرونا و تورم بسیاری از رستوران‌ها و تالارهای عروسی گرگان را تعطیل کرد
رئیس اتحادیه رستوران داران گرگان:

کرونا و تورم بسیاری از رستوران‌ها و تالارهای عروسی گرگان را تعطیل کرد

گرگان- زرگران، رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای عروسی گرگان گفت: دو عامل کرونا و آزادسازی نرخ ارز موجب تعطیلی بیش از ۱۵ رستوران و تالار عروسی در گرگان شد.

حامد زرگران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رستوران ها و تالارهای عروسی در دوره کرونا و بعد از آن آزادسازی ارز ضربه مهلکی خوردند تاجاییکه بیش از ۱۵ رستوران و تالار در گرگان تعطیل شدند.

رئیس اتحادیه رستوران داران و تالار های عروسی گرگان افزود: علی رغم اعلام چندین باره این موضوع که به واحد های خسارت دیده تسهیلات داده می شود تاکنون هیچ موردی تحقق نیافت.
وی ضمن بیان این نکته که بسیاری از رستوران ها و تالارها به علت شرایط نامساعد اقتصادی مجبور به تعدیل نیرو شدند، بیان کرد: برخی رستوران ها که دو شعبه فعال داشتند در حال حاضر فقط با یک شعبه و آن هم با نصف توانشان فعال می کنند.

زرگران یادآورشد: در چندماه پیش چالش دیگری که رستوران داران با آن مواجه شدند کمبود مواد اولیه بود چراکه آنها برای تهیه مرغ، گوشت و روغن با مشکل روبه شدند.

وی ادامه داد: افزایش سرسام آور قیمت ها در وهله اول رستوران ها و تالارهای عروسی را تحت الشعاع قرارداد و منجر به تعطیلی بسیاری از این واحدهای صنفی شد.

رییس اتحادیه رستوران داران و تالارهای عروسی گرگان با بیان اینکه رستوران مکانی تفریحی برای مشتریان به شمار می رود، افزود: از آنجاییکه استفاده از رستوران برای خانواده ها امری ضروری نیست این افزایش قیمت ها از تعداد مشتریان کاسته است.

به گفته وی، از ۱۱ رستوران واقع در کمربندی گرگان فقط پنج مورد آن فعال هستند و مابقی به علت مقرون به صرفه نبودن و تامین نشدن اقتصادشان تعطیل کردند.

زرگران یادآورشد: در کنار این کسادی بازار، هزینه های بیمه، دارایی و حامل های انرژی به معضلات رستوران ها و تالار های عروسی دامن زده است و به این ترتیب انگیزه ای برای اامه فعالیت فعالان این صنف باقی نمانده است.
رییس اتحادیه رستوران ها و تالار های عروسی گرگان در پاسخ به اینکه تکثر مشاغل منجر به کسادی بازار رستوران داران شده، گفت: در این صنف رقابت در کیفیت است هرچه کیفیت غذا و خدمات بهتر باشد مشتری رغبت بیشتری برای استفاده از خدمات این واحدها خواهد داشت.

وی ادامه داد: رستوران ها بنگاه های کوچک اقتصادی هستند افزایش هزینه هایی نظیر حامل های انرژی، مواد اولیه و اجاره در نهایت منجر به افزایش قیمت ها برای مصرف کننده می شود.

زرگران ضمن بیان این موضوع که استهلاک وسایل در این صنف بسیار بالا است، افزود: به طور مثال برای حفظ دمای مطلوب در تابستان برای یک رستوران بزرگ، بیش از ۲۵ میلیون هزینه می شود.

رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای عروسی گرگان در خاتمه بیان کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده تخلف در بخش نرخ تعرفه غذا یا مواد بهداشتی به شماره ۱۲۴ تماس گرفته و موضوع مورد نظر خود را گزارش کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha