۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
گرانی میوه در یزد و کاهش تقاضا| نوسان قیمت‌ها ناشی از تنوع کیفیت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گرانی میوه در یزد و کاهش تقاضا| نوسان قیمت‌ها ناشی از تنوع کیفیت است

یزد- مشرف، رئیس اتحادیه طواف و میدان‌دار یزد گفت: گرانی میوه در بازار یزد به دلایل مختلف باعث نارضایتی شهروندان و بی ثباتی نرخ میوه در نقاط مختلف شهر شده است.

حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گرانی میوه ناشی از افزایش قیمت تمام شده عرضه و تنوع کیفیت میوه در بازار است.

وی عنوان کرد: تولید محصولات کشاورزی به ویژه میوه در استان یزد کم است از اینرو هزینه های زیادی ناشی از حمل بار به قیمت عرضه میوه اضافه می شود تا تولید محصول برای کشاورز مقرون به صرفه باشد وگرنه کشاورز تولید را برای دوره بعد کاهش می دهد و شاهد کمبود در بازار و گرانی محصولات خواهیم بود.

مشرف درباره تفاوت قیمت عرضه میوه در نقاط مختلف استان نیز بیان کرد: این تفاوت قیمت ناشی از تنوع کیفی و درجه بندی میوه ها است. حتی ساعت خرید هم مهم است برای مثال میوه های خراب شدنی مثل موز، خیارسبز و گوجه فرنگی در ساعات پایانی شب ارزان تر هستند، چرا که برای روز بعد قابل عرضه نیست.

رئیس اتحادیه طواف و میدان دار یزد با تاکید بر اینکه میوه فروشان قانون قیمت عرضه یعنی افزایش ۳۰ درصدی از قیمت خرید در میدان را رعایت می کنند، افزود: نرخ تولید میوه از جمله هزینه کارگر، هزینه حمل، بار، کود، سم و... افزایش یافته است از اینرو نمی توان قیمت میوه را ثابت نگه داشت.

وی با تاکید بر اینکه قیمت عرضه میوه در استان یزد همانند کشور است، ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف روزانه مردم است، نرخ آن بیشتر مورد توجه است اما قیمت میوه تنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و زمانی که مصرف کم می شود عرضه ارزان‌تر است و زمانی که محصولی در بازار کم می شود، گران تر به فروش می رسد.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha