۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
انتقاد از توزیع بذر نامرغوب در کردکوی
از سوی کشاورز گلستانی مطرح شد

انتقاد از توزیع بذر نامرغوب در کردکوی

کردکوی- یک کشاورز گلستانی گفت: با شروع فصل کشت پائیزه در گلستان بذر نامرغوب گندم بین کشاورزان کردکوی و بندرگز توزیع شد و قصور توزیع بذر نامناسب متوجه جهادکشاورزی گلستان است.

سید وجیه حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فصل کشت پائیزه آغاز شده و امسال بذر مناسب کافی بین کشاورزان غرب استان توزیع نشده است.

وی افزود: بخشی از گندم بذری توزیع شده در بین کشاورزان بندرگز و کردکوی نامرغوب بوده و از قدرت جوانه‌زنی مناسب برخوردار نبوده‌اند.

این کشاورز گلستانی ادامه داد: بیشتر کشاورزان این دو شهرستان که برای کشت ارقام ۷۸، ۲۰ و ۱۹ را انتخاب و بذر مورد نیاز را از مراکز خرید تحت نظارت جهادکشاورزی گلستان تهیه کرده‌اند با مشکل عدم رویش مواجه شده‌اند.

وی اضافه کرد: این ارقام در چهار سال گذشته در منطقه کشت شده و بهره‌برداران با مشکل عدم رویش مواجه نبوده‌اند و آنچه مسلم است بذر توزیع شده امسال از کیفیت مناسب برخوردار نبوده است.

حسینی توضیح داد: هم‌اکنون کشاورزان زیادی درگیر سبز نشدن مزارع هستند و خسارات سنگینی به کشاورزان منطقه وارد شده که قصور در توزیع بذر نامرغوب در بین بهره‌برداران متوجه جهادکشاورزی گلستان است و باید تمهیدات لازم برای پرداخت خسارت از سوی مسئولان اندیشیده شود.

کد خبر: ۱٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha