۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
آئودی آر ۸ اسپایدر تولید نخواهد شد| استاندارد چالش جدید خودروسازان اروپایی
دردسر جدید ارباب حلقه ها 

آئودی آر ۸ اسپایدر تولید نخواهد شد| استاندارد چالش جدید خودروسازان اروپایی

شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرده است که به دلیل افزایش سختگیری های استاندارد و کاهش درخواست، آر۸ تا سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد و تولید نسخه اسپایدر منتفی است.

بازار؛ گروه خودرو: تولید آئودی آر۸ به دلیل محدودیت های استانداردی منتفی است، مشتریان و علاقمندان به این خودرو فقط می توانند نسخه کانورتیبل این خودرو که به یک پیشرانه وی شکل ۱۰ سیلندر مجهز است را خریداری کنند. نیلز فیشر، مدیر تولید آر۸ در خصوص توقف تولید این محصول، گفته است: آئودی آر۸ اسپایدر تولید نخواهد شد، زیرا سختگیری های استانداردی وعدم افزایش حجم درخواست از سوی بازار سبب شده که تولید این محصول نیامده، منتفی شود.

این مدیر ارشد آئودی در خصوص برنامه تولید آر۸، اظهار داشت: محصول آر۸ فقط در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد، به دلیل افزایش سختگیری های اتحادیه اروپا نسبت به کاهش آلایندگی سبد محصولات، این خودرو در سال ۲۰۲۴ تولید نخواهد شد. بنابراین یک سال دیگر فرصت برای عرضه نسخه جی تی آر۸ به بازارهای جهانی فرصت داریم که باید نهایت استفاده را از این زمان ببریم.

براساس آن چه که آئودی اعلام کرده است، قرار است در سال آینده فقط ۳۳۳ دستگاه از انواع آر۸ با موتور ۱۰ سیلندر با آرایش وی شکل تولید شود. آر۸ از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید آئودی قرار گرفته است، خودرویی که از زمان عرضه تا کنون تعریف جدیدی را نسبت به محصولات اسپرت ایجاد کرده است.

آئودی آر 8 اسپایدر تولید نخواهد شد| استاندارد چالش جدید خودروسازان اروپایی

آئودی آر۸ مدل ۲۰۲۳ مجهز به یک پیشرانه وی شکل ۱۰ سیلندر است که می تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند، قدرت تولید شده در موتور این خودرو به وسیله یک گیربکس هفت سرعته به سر چرخ های عقب هدایت می شود. تسریع در تعویض دنده و بهبود توزیع وزن در آر۸ سبب شده این محصول بهترین پرفورمنس را در اختیار راننده قرار دهد.

نکته قابل توجه در اینجاست که آئودی برنامه دارد برای حفظ سهم بازار آر۸ در بازارهای جهانی اقدام به تولید نسخه الکتریکی این خودرو در سال ۲۰۲۵ کند. آئودی برای ساخت نسخه برقی آر۸ از پلت فرم پورشه استفاده خواهد کرد، نسخه های بنزینی این خودرو به زودی از خط تولید کنار گذاشته خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha