۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
وزرات جهاد کشاورزی حمایت از صنایع را به سازمان صمت واگذار کند
کارشناس حوزه کشاورزی:

وزرات جهاد کشاورزی حمایت از صنایع را به سازمان صمت واگذار کند

گرگان_ مفیدی، کارشناس حوزه کشاورزی گفت: اولویت وزرات جهاد کشاورزی باید افزایش تولید و میزان بهره وری باشد و حمایت از صنایع را به سازمان صمت واگذارکند.

جلال مفیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حمایت از تولید داخل سرلوحه تمامی ارگان ها است، اظهار کرد: از محصولات باکیفیت و استاندارد تولید داخل حمایت شود.

این کارشناس حوزه کشاورزی افزود: اولویت وزرات جهاد کشاورزی باید افزایش تولید و میزان بهره وری باشد و حمایت از صنایع را به سازمان صمت واگذارکند.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی باید راهکارهای کارشناسی را در اختیار کشاورز قراردهد تا با حداقل هزینه بیشترین میزان تولید را داشته باشد.

به گفته وی، هرچند که حمایت از تولیدکننده در دستور کار تمام نهادهای دولتی بوده اما دخالت دولت‌ها در بازار محصولات کشاورزی ایران به زیان تولیدکننده بوده است.

مفیدی یادآورشد: باید سیاست های بخش تولید اصلاح شود و با کارشناسی دقیق، افزایش بازدهی تولیدات بخش کشاورزی مجدد تبیین شود.

این کارشناس حوزه کشاورزی اظهارکرد: ممنوعیت واردات ادوات کشاورزی در نگاه اول شاید قدم مثبتی باشد اما زمانی که ادوات تولیدی داخل کشور کیفیت لازم برای کشاورز ندارد، تولید را در خطر قرار می دهد.

وی در پایان ضمن بیان این نکته که ادوات تولیدی در کشور باید کیفیت لازم را بدست آورند، گفت: در شرایطی که دنیا حول آن می چرخد باید به فکر راندمان بالا در تولید باشیم به این ترتیب گاهی لازم است تا با واردات، این افزایش بهره وری را ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha