۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
 افزایش ۱۱۴ درصدی صادرات محصولات لبنی گلستان
مدیرکل دامپزشکی گلستان خبرداد؛

افزایش ۱۱۴ درصدی صادرات محصولات لبنی گلستان

گرگان_ کاووسی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: صادرات محصولات لبنی به نسبت سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش داشته و به ۷۵۰ تن رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی گلستان علی کاووسی، اظهار کرد: صادرات محصولات لبنی به نسبت سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش داشته و به ۷۵۰ تن رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: ۲۹ مرکز جمع آوری شیر و ۱۴ کارخانه لبنی در استان، از ابتدای امسال ۵۰۰ هزار تن شیر خام تولید شده دامداران را خریداری کردند.

وی یادآورشد: از ۱۴ کارخانه لبنی فعال استان دو شرکت با دریافت کد آی‌آر برای صادرات محصولات لبنی در حال فعالیت هستند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی گلستان، مقصد محصولات لبنی گلستان در ابتدای سال جاری کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، روسیه، ازبکستان، قزاقستان و کانادا است .

کاووسی درباره واکسیناسیون دام های سبک روستاییان و عشایر گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک روستایی و عشایری در گلستان به صورت رایگان انجام می شود، این واکسیناسیون برای غلبه بر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک است.

وی یادآورشد: از ابتدای سال جاری واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان در خاتمه یادآور شد: تاکنون در استان موردی از ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در دام‌های سبک استان مشاهده نشده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha