۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
لزوم جبران ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور| بنزین به هیچ وجه گران نخواهد شد
افت اورژانسی فشار گاز در پارس جنوبی از نگاه حسنوند؛

لزوم جبران ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور| بنزین به هیچ وجه گران نخواهد شد

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت اورژانسی فشار گاز در پارس جنوبی بر لزوم جبران ناترازی تولید و مصرف گاز تاکید کرد و گفت: بنزین به هیچ وجه در کشور گران نخواهد شد.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از مردم در مناطق محروم، تلاش زیادی انجام داده و با دقت و حساسیت، نسبت به اجرای طرح‌های عام‌المنفعه توسط وزارت نفت در مناطق پیرامونی تاکید داریم.

وی افزود: صیانت از ذخایر گازی بویژه در میدان گازی پارس جنوبی از اساسی‌ترین دغدغه‌های ماست و وزارت نفت را مکلف کرده‌ایم در این راستا نهایت توان خود را به کار گیرند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ناترازی حوزه گاز از دغدغه‌های این کمیسیون است و نمایندگان با کار کارشناسی در راستای رفع این مشکل تلاش می‌کنند.

حسنوند تصریح کرد: برنامه‌ها و راهکارهای متنوعی برای جلوگیری از ناترازی گاز تدوین شده که مدیریت مصرف انرژی در سطح کشور و همچنین کاهش شدت انرژی با ابزارهای مالی و فنی از این راهکارهاست.

وی اضافه کرد: چنانچه مصرف انرژی بهینه‌سازی شود، قطعا در بحث ناترازی کمک کننده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به افت اورژانسی فشار گاز در پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: اکنون ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به صورت فوری برای برون‌رفت از وضعیت کنونی افت فشار در پارس جنوبی باید انجام شود تا افت فشار بالاتر نشود. 

کد خبر: ۱۸۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha