۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
«رستم قاسمی» تا این لحظه استعفایی نداده است| وزیر راه و شهرسازی فردا برنامه افتتاح دارد
سرپرست روابط عمومی وزارت راه در گفتگو با «بازار»:

«رستم قاسمی» تا این لحظه استعفایی نداده است| وزیر راه و شهرسازی فردا برنامه افتتاح دارد

قربانی سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تا این لحظه هیچ استعفایی از سوی وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه نشده است گفت: فردا وزیر راه و شهرسازی برنامه افتتاح دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: برخی ایرادات نمایندگان از پیشبرد برنامه ها و وعده های داده شده از سوی رئیس جمهور در بخش مسکن به خصوص ساخت سالانه 1 میلیون واحد مسکونی و همچنین بیماری وزیر راه و شهرسازی باعث شده تا این روزها، رئیس جمهور تحت فشار تغییر وزیر راه و شهرسازی قرار بگیرد.

البته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز تحت این فشار از سوی نمایندگان مجلس قرار دارد و همانطور که برخی نمایندگان از رئیسی خواسته اند قبل از اینکه رستم قاسمی را استیضاح کنند شخصا او را برکنار کند به شدت ناراضی است.

یکی از نمایندگان مجلس که به شدت به دنبال برکناری و تغییر وزیر راه و شهرسازی است مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

«رستم قاسمی» تا این لحظه استعفایی نداده است| وزیر راه و شهرسازی فردا برنامه افتتاح دارد

او در اوایل آبان ماه جاری در پاسخ به این پرسش که روز گذشته در گفتگوی تلویزیونی چشم انداز از درخواست روشن برخی نمایندگان صحبت کرده اید که خواستار برکناری وزیر راه و شهرسازی شده اند گفت: بخش مسکن این روزها به خوبی ماحصل تلاش وزیر راه و شهرسازی را نشان می دهد. به هر حال ما خواهان این هستیم که وزیر راه و شهرسازی سلامتی خود را به دست بیاورند اما به هر حال وقتی یکی از شعارهای انتخاباتی رئیسی این بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید خواهد شد می بینیم که این اقدام به هیچ وجه پیشرفتی نداشته است.

او در پاسخ به این پرسش که به هر حال مجلس همانطور که برای وزیر صمت جلسه استیضاح برگزار خواهد کرد می تواند از این ظرفیت قانونی نیز استفاده کند و وزیر راه و شهرسازی را هم استیضاح کند؟ ادامه داد: برای جایگزینی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد ما نمایندگان مجلس این است که رئیسی بهتر است قبل از این که نمایندگان مجلس از اختیار قانونی استفاده کنند و وزیر راه را استیضاح کنند، شخص دیگری را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کند.

رضاخواه اضافه کرد: تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی جزو شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بوده است بنابراین وقتی این میزان تولید مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا نباید تغییری در وزارت راه و شهرسازی صورت نگیرد؟ این روند تولید مسکن حتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز می تواند نمره منفی برای رئیسی به همراه داشته باشد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از سوی نمایندگان مجلس برای استیضاح، رئیسی شخصا نسبت به معرفی شخص جدید به مجلس برای وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

این اظهارات و این فشار نمایندگان مجلس به هر حال موجب ناراحتی وزیر راه و شهرسازی شده و امروز در برخی سایت ها و خبرگزاری های معتبر خبری مبنی بر اینکه زمزمه هایی وجود دارد که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استعفا داده است منتشر شد.

هر چند هنوز منابع رسمی و حتی خبری از سوی دولت در این خصوص منتشر نشده اما وحید قربانی سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» این خبر را تکذیب کرد.

تا این لحظه استعفایی از سوی وزیر راه و شهرسازی ارائه نشده است و ما برنامه های روتین آینده را هم داریم و برنامه ریزی ها را حتی برای فردا هم انجام داده ایم و برنامه های افتتاح هم داریم

او در پاسخ به این پرسش که در برخی رسانه ها خبری مبنی بر اینکه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استعفا داده است منتشر شده است آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: خیر. تا این لحظه استعفایی از سوی وزیر راه و شهرسازی ارائه نشده است و ما برنامه های روتین آینده را هم داریم و برنامه ریزی ها را حتی برای فردا هم انجام داده ایم و برنامه های افتتاح هم داریم.

به نظر می رسد اگر برنامه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به سرانجام برسد و نمایندگان و دولت به نتیجه نهایی در این خصوص برسند احتمال برکناری و استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی تا حدودی منتفی خواهد شد. احتمال اینکه رستم قاسمی در کابینه بماند و در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی وزیر مسکن و یا وزیر راه و ترابری به مجلس معرفی شود وجود دارد.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha