۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک از عملکرد گمرک ایران قدردانی کرد
رئیس کل گمرک ایران:

دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک از عملکرد گمرک ایران قدردانی کرد

دفتر منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک (رایلو) در گزارشی از عملکرد موثر و فعال گمرک ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی کرد.

به گزارش بازار به نقل از گمرک ایران، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در پی کشف محموله‌های بزرگ مت آمفتامین در چند مرحله توسط گمرک ایران، دفتر رایلو اقدامات گمرک ایران در کشف این محموله‌ها را بسیار موثر دانست.

مقدسی افزود: گمرک ایران با استفاده از سگ‌های مواد یاب، اسکن اشعه ایکس، مدیریت ریسک و کنترل‌های معمول موفق شده است محموله‌های قاچاق شیشه که به طور ماهرانه‌ای در تانکرهای سوخت جاسازی شده بود، را کشف کند.

براساس این گزارش، رایلو از اعضای منطقه آسیا و اقیانوسیه (رایلو) درخواست کرد با وارد کردن اطلاعات محموله‌های توقیف شده در برنامه شبکه مبارزه با تخلفات گمرکی (CEN)، روش‌های مرتبط با نحوه و چگونگی کشف را با اعضا به اشتراک بگذارند، تا کشورهای عضو از این داده‌ها در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کشف آن استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: رایلو اعضا را تشویق می‌کند تا با افزایش سطح همکاری، بازرسی و نظارت منطقه‌ای و جهانی، مبارزه با قاچاق کالاهای مختلف از جمله مواد مخدر را تشدید کنند.

شایان ذکر است دفتر رایلو در ارتباطاتی که با دفتر همکاری‌های بین الملل و مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران داشته است، ضمن تقدیر از مشارکت فعال گمرک در برنامه‌های دفتر منطقه‌ای رابط اطلاعات هوشمند آسیا اقیانوسیه از ۲ گمرک مرزی ماهیرود و دوغارون که در ماه‌های اخیر موفق به کشف مقادیر زیادی مواد مخدر شدند، نیز قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha