۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
۸ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان راه اندازی شده است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۸ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان راه اندازی شده است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه فرآوری در جوار معادن از جمله تاکیدات ما در استان است، گفت: هشت واحد فرآوری و فناوری در جوار معادن استان راه اندازی شده که می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه توسعه فرآوری معدنی از جمله سیاست‌های ما در قبال مزیت‌های اقتصادی معادن در استان به خصوص معادن فلزی است، تاکید کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز تاکید داشته، باید اقدامات و تسهیل گری به سمتی پیش برود که فرآوری محصولات معدنی در جوار معادن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام در استان سمنان در دست اقدام قرار گرفته است، افزود: تاکنون هشت واحد فرآور و فناوریی معدنی در حل معادن استان سمنان ایجاد شده تا هزینه تولید را کاهش و ارزش افزوده تولیدات معدنی استان را افزایش دهد.

فرآوری و ارتقای فناوری در معادن

استاندار سمنان با بیان اینکه واحدهای فرآوری معدنی حمایت می شوند، گفت: در استان سمنان بیش از ۶۰۰ معدن فعال وجود دارد که ارتقای فرآوری و همچنین استفاده از دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری و فناوری معادن استان موثر خواهند بود.

هاشمی با بیان اینکه یکی از موانع پیش روی معادن استان سمنان به خصوص معادن بخش کویری جنوب استان برای ترویج و ایجاد بخش فناور و فرآوری کمبود آب است، گفت: در صورتی که مشکل آب معادن حل شود، می توانیم شاهد شمار بیشتری از واحد های فرآوری در جوار معادن استان باشیم.

توسعه فناوری و فرآوری معدنی از جمله سیاست‌های ما در قبال مزیت‌های اقتصادی معادن در استان به خصوص معادن فلزی است

وی با بیان اینکه این واحد های فرآوری از خام فروشی نیز جلوگیری خواهند کرد، افزود: شرکت آب منطقه ای با تخصیص آبی که برای معادن اخذ شده، می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای فرآوری محصولات معدنی در استان ایجاد کند که در این ارتباط همچنین می توانیم شاهد ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران نیز باشیم.

استقرار در کنار معادن

استاندار سمنان با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی برای استقرار واحدهای فناور و فرآوری در جوار معادن از سوی سازمان صمت استان سمنان صورت گیرد، گفت: دستگاه های مرتبط با امور معادن و صنایع نیازها و طرح ها را برای سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان آماده و احصا کنند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه واگذاری اراضی مورد نیاز طرح ملی مسکن برای کارگران، از جمله دیگر مطالبات معادن استان سمنان است، گفت: اگر بتوانیم مسئله مسکن معادن را نیز حل کنیم می‌توانیم شاهد ایجاد رغبت بین سرمایه گذاران و معادن در ایجاد واحد های فرآوری باشیم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی منابع طبیعی در برخی معادن مانند عباس آباد میامی، زمین برای مسکن ملی واگذار می‌شود، بیان کرد: معادن با بهره گیری از این اراضی می‌توانند برای کارگران خود خانه بسازند.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha