۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
بررسی ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار صحن قرار دارد
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

بررسی ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار صحن قرار دارد

رییس فراکسیون کارگری مجلس، ضمن تشریح فرآیند بررسی ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس تاکید کرد که بررسی این مهم در دستورکار صحن قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد انتشار خبری از سوی نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مبنی بر اینکه با تصویب ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ۴۰۰ هزار کارگر متقاضی باید هر چه سریعتر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، گفت: این موضوع محل اختلاف نظر بین کمیسیون‌های اجتماعی، عمران و سایر کمیسیون‌های مخالف با ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی بود و بعد از اینکه فرآیند بررسی این ماده طی شد از طرف هیات رییسه به آقای مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی ماموریت داده شد تا یک نشستی با حضور نمایندگانی که در این رابطه اختلاف نظر داشتند، برگزار شده و به یک نتیجه‌ای برسند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نشست با حضور آقای مصری، صاحبنظران و نمایندگانی که اختلاف نظر داشتند، برگزار شد و در آن ضمن موافقت با اصل قضیه به تعیین شیوه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز این بخش پرداخته شد.

وی تصریح کرد: شور دوم طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده است و بررسی این مهم در دستورکار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم کارگران ساختمانی جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار نفر را تشکیل می‌دهند که ۶۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بقیه این کارگران فاقد بیمه هستند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به دنبال تصویب این قانون، افرادی که کارت مهارت فنی در شغل ساختمان داشته باشند باید در یک فرآیند یک روزه تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha