توجه به کیفیت یک مسئولیت همگانی است
عضو هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت:

توجه به کیفیت یک مسئولیت همگانی است

نسرین وفایی، عضو هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران می‌گوید: کیفیت تابع عوامل زیادی است؛ باید فضایی هوشمندانه و فرهنگ پویای بهبود کیفیت در کل کشور ایجاد شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نسرین وفایی عضو هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران درباره روز ملی کیفیت می‌گوید: کیفیت یک مسئولیت همگانی است که اگر تمامی فاکتورهای مؤثر در هر کاری را به‌صورت نظام‌مند با مسئولیت و دلسوزی انجام گیرد با بی کیفیتی مواجه نمی‌شویم.

وفایی، می‌افزاید: در هر جا کیفیت پایینی مشاهده می‌شود، نشانگرآن است که نقشی به‌صورت کامل ایفا نشده یا مسئولیتی به‌صورت کامل اجرایی نشده است، در واقع باکیفیت بودن یک نقش ملی است و از رفتار شروع می‌شود و تأثیر آن هم در زندگی شخصی و هم در سطح مدیریت سازمان‌ها و کیفیت محصولات و خدمات داخلی و ملی نمود می‌یابد.

عضو هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران تصریح می‌کند: در شرایط بحرانی که کشور ما طی سال‌های گذشته با آن مواجه بوده، که بیش از هر موضوعی تحت‌الشعاع قرار گرفته، کیفیت محصولات و خدمات بوده است. کیفیت موضوعی است که تا قبل از این شرایط نیز وضعیت مناسبی نداشت. اینکه علتان و دلیل شکننده بودن این موضوع چیست؛ مواردی است که به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارد

او تاکید می‌کند: نمی‌توان قضاوت کرد که در این رابطه اقدامی انجام نمی‌گیرد، چراکه در سطوح ملی و سازمانی شاهد هستیم دغدغهٔ کیفیت وجود دارد و در صنایع و خدمات مختلف نیز شاهد ارائه طرح‌هایی در راستای بهبود و ارتقای کیفیت هستیم، به‌عنوان نمونه در صنعت خودروسازی از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی، شرکت‌های بازرسی شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز، دانشگاه‌ها و مراکز علمی شاهد هستیم که طرح‌های ارتقاء کیفیت خودرو و قطعات ارائه می‌شود ولی تاثیر آن در کیفیت محصولات و خدمات و حتی زندگی افراد نمایان نیست.

وفایی معتقد است: اگر زیرساخت مناسبی وجود نداشته باشد هر مقدار روی بهبودی ظواهر کلیشه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم بازهم نتیجهٔ لازم حاصل نمی‌شود. درواقع شاید از ابتدا در حوزهٔ خدمات و تولید با مفهوم کیفیت و یا ایجاد زیرساخت‌های لازم برایان به شکل جدی برخورد نشده و در حال حاضر نیز باید حرکت در مسیر بهبود و توسعه را هرچند آرام و پیوسته، ادامه داد.

به‌گفته وفایی از آنجا که کیفیت تابع عوامل بسیار زیادی است، لازم به ایجاد فضایی هوشمندانه و فرهنگ پویای بهبود کیفیت در کل کشور و همچنین نیازمند همت ملی است که باید هر وظیفه و مسئولیتی در جایگاه خود با کیفیت و به‌درستی اجرایی شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha