۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند خواهان ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر هستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند خواهان ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر هستند

آبادان- کنعانی، یک فعال گردشگری گفت: فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) به شدت از موضوع تشکیل ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر استقبال کردند و خواهان تسریع در این خصوص هستند.

مجید کنعانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی موضوعاتی که سبب توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند می‌شود، ارتباط با کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران با آنها ارتباط حسنه‌ای دارد.

وی افزود: نمی‌توان بدون نگاه به ارتباطات بین‌المللی انتظار توسعه گردشگری را داشته باشیم زیرا یکی از مبانی توسعه رویکرد اقتصاد محور و ارزآوری است که این امر نیازمند ایجاد بسترهای لازم و تعریف ساختارهای جدید است.

این فعال گردشگری روابط فعلی ایران و قطر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید از فضای به وجود آمده برای احیای گردشگری کشور از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر استفاده کنیم و این موضوع در گروی نگاه جدید است.

کنعانی توضیح داد: طی روزهای اخیر «سیدمحمد مولوی»، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر را مطرح کرد و رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز آمادگی این اتاق را برای مشارکت در این موضوع مهم اعلام کرد.

وی ادامه: فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) به شدت از موضوع ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر استقبال کردند و خواهان تسریع در این خصوص هستند.

این فعال گردشگری تاکید کرد: دیپلماسی با کشورهای حوزه خلیج فارس سکوی پرتاب گردشگری منطقه آزاد اروند است.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha