۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
۲ واحد فرآوری معدنی در میامی ایجاد می‌شود | جلوگیری از خام فروشی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲ واحد فرآوری معدنی در میامی ایجاد می‌شود | جلوگیری از خام فروشی

سمنان- تشنه دل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فرآوری با هدف ارتقای اشتغال راهبرد معادن میامی است، گفت: دو واحد معدنی فرآوری تا دهه فجر در این شهرستان افتتاح می‌شود.

علی تشنه در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مزیت های اقتصادی معدن میامی به عنوان قطب معدن فلزی منطقه، ابراز کرد: در شهرستان میامی و تنها در دو منطقه معدنی شامل میان دشت و عباس آباد میلیون ها تن ماده معدنی از جمله مس وجود دارد اما به دلیل اینکه اکتشافات دقیق انجام نشده نمی‌توان میزان کامل آن را تخمین زد.

وی افزود: هم اکنون واحدهای بزرگ معدنی در شهرستان میامی مشغول به کار است که از جمله آنها می توان به مس، کرومیت، بوکسیت و ... اشاره کرد همچنین فرومد در شهرستان میامی ۲۰ درصد کرومیت ایران را در خود جای داده که نشان از مزیت‌های اقتصادی معدنی منطقه میامی دارد.

جلوگیری از خام فروشی

رئیس صمت استان سمنان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای معادن میامی، بیان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی، گسترش، حمایت و ایجاد واحدهای فرآوری، سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است از سوی دیگر تکمیل زنجیره ارزش و همچنین اشتغال زایی دو ویژگی است که ما در واحد های فرآوری معدنی، در جستجوی آن هستیم.

واحدهای بزرگ معدنی در شهرستان میامی مشغول به کار است که از جمله آنها می توان به مس، کرومیت، بوکسیت و ... اشاره کرد

تشنه دل با بیان اینکه میامی از مهمترین مناطق معدنی فلزی شمال‌شرق کشور است لذا برای توسعه این منطقه افزایش اکتشافات عمقی در دستور کار صمت استان سمنان قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: واحدهایی هم اکنون در میامی وجود دارد که کار فرآوری محصولات معدنی را انجام می دهند اما دو واحد فرآوری معدنی دیگر تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه میامی از جمله مناطق محروم است که اگر بتوانیم واحدهای فرآوری معدنی را داشته باشیم خواهیم توانست اشتغال خوبی را به منطقه بیاوریم، گفت: جذب سرمایه‌گذار برای معادن و فرآوری آنها ادامه دار خواهد بود و اگر ما بتوانیم مشکل تامین آب و برق واحدها را حل کنیم، می‌توانیم اقدامات بهینه ای را در این منطقه رقم بزنیم.

میامی از مهمترین مناطق معدنی فلزی شمال‌شرق کشور است

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۶۴۰ واحد معدنی است که عمده معادن فلزی ارزشمند آن در میامی وجود دارد، تاکید کرد: یکی از نکات مهم در مزیت شناسی معادن استان سمنان این است که پلی‌متال‌ها یا مواد معدنی فلزی مانند معادن مس و آهن دارای ارزش افزوده هستند و ما در شرق استان سمنان از این معادن بهره‌مند هستیم.

تشنه دل با بیان اینکه معادن به دلیل طبیعت خدادادی که دارد مزیت اقتصادی استان در کنار صنعت هستند، بیان کرد: ۵۲ ماده معدنی در استان سمنان برداشت می‌شود که از جمله آنها می توان به مس، زغالسنگ، گچ، کرومیت، بالزامیت، زئولیت، بوکسیت و ... اشاره کرد.

کد خبر: ۱۸۶٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha