۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
افزایش ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا| احتمال ادامه کاهش نرخ دلار به روپیه
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا| احتمال ادامه کاهش نرخ دلار به روپیه

نرخ جفت ارز دلار/روپیه هند (USD/INR) اخیراً کاهشی چشمگیر داشته و سرمایه گذاران مواضع در حال تمرکز بر روی سیاست های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی هند هستند.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار/روپیه هند (USD/INR) اخیراً کاهشی چشمگیر داشته و سرمایه گذاران مواضع در حال تمرکز بر روی سیاست های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی هند هستند.

نرخ برابری دلار به روپیه در روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود روی ۸۱.۸۰ سقوط کرد که پایین ترین سطح از ۶ اکتبر سال جاری به حساب می آید. با این حساب، نرخ مبادله دلار به روپیه بیش از ۱.۶ درصد از بالاترین سطح خود در سال جاری کاهش یافته است.

همگرایی میان سیاست های فدرال رزرو و بانک مرکزی هند

نرخ جفت ارز USD/INR درست چند روز گذشته پس از آخرین تصمیم فدرال رزرو و انتشار داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) کاهش یافته است. فدرال رزرو در بیانیه روز چهارشنبه خود اعلام کرد که برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش خواهد داد. جروم پاول در این بیانیه همچنان اصرار داشت که فدرال رزرو به سیاست افزایش نرخ بهره در جلسات آتی خود ادامه خواهد داد.

قیمت دلار به روپیه همچنین پس از انتشار آخرین داده‌های مشاغل آمریکا به میزان چشمگیری کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه اکتبر بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده و این در حالیست که نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد افزایش یافته و رشد دستمزد ثابت باقی ماند.

پیش بینی نرخ جفت ارز USD/INR

افزایش ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا| احتمال ادامه کاهش نرخ دلار به روپیه

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نسبت قیمت دلار به روپیه اخیراً کاهش یافته است. این جفت ارز توانسته اندکی پایین تر از حمایت مهم خود بر روی ۸۲ حرکت کرده و در عین حال به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه و نقطه محوری استاندارد خود سقوط کرده است. جفت ارز مذکور همچنین یک الگوی سر و شانه تشکیل داده که معمولاً علامت نزولی است.

بنابراین، نرخ دلار به روپیه احتمالاً به کاهش ادامه خواهد داد و فروشندگان سطح حمایت کلیدی بعدی را روی ۸۱.۵۰ هدف قرار می دهند. حرکت به محدوده بالاتر از نقطه محوری ۸۲.۳ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha