۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
آب یکی از مهمترین مشکلات معادن میامی است | ارائه زمین برای مسکن کارگری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آب یکی از مهمترین مشکلات معادن میامی است | ارائه زمین برای مسکن کارگری

میامی- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه آب یکی از مهمترین مشکلات معادن میامی است، گفت: برای رفع مشکلات آب معادن شهرستان میامی نیز نشست‌های پیگیری برگزار شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به بازدید از معادن منطقه فرومد و عباس آباد، ابراز کرد: خوشبختانه دو معدن در شهرستان میامی در حال کار هستند که در کنار استخراج، اقدام به فرآوری محصولات نیز می کنند که برای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیر یاز خام فروشی اقدام شایسته‌ای است.

وی افزود: دو معدن دیگر نیز در منطقه میامی آماده بهره‌برداری است البته نیاز به تزریق اعتبار و تسهیلات دارد که در کارگروه رونق تولید و رفع موانع مقرر شد تسهیلات مورد نیاز این دو واحد معدنی در اختیارشان قرار گیرد.

افتتاح ۲ معدن دیگر

استاندار سمنان با بیان اینکه دو معدن در شهرستان میامی طی ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: با افتتاح این دو معدن در حوزه اشتغال گام بلندی در شهرستان میامی برداشته می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد اشتغال از طریق مزیت‌های اقتصادی منطقه‌ از جمله سیاست‌های دولت در راستای دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: عباس آباد و میامی به واسطه معدنی بودن، ظرفیت بالای احیا و ایجاد معادن جدید را با جذب سرمایه گذار دارند.

دو معدن دیگر نیز در منطقه میامی آماده بهره برداری است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات معادن منطقه میامی تخصیص آب است، گفت: برای رفع مشکلات آب معادن شهرستان میامی نیز نشست‌های پیگیری برگزار شده است همچنین تلاش داریم تا تسهیلات و نقدینگی مورد نیاز معادن را تامین کنیم.

مسکن کارگری

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه معادن شهرستان میامی وجود دارد، تعداد بالای نیروی کار است، بیان داشت: یک واحد معدنی در شهرستان میامی تنها ۴۰۰ نفر نیروی کار دارد لذا مسکن کارگران در قالب نهضت ملی مسکن از جمله دیگر مطالبات معدن کاران میامی است که در دستور کار قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه کارگران معادن درخواست اختصاص زمین دارند، بیان کرد: در حاشیه روستای عباس آباد که قطب معادن منطقه است، زمینی از سوی منابع طبیعی در اختیار واحدهای معدنی قرار می‌گیرد که معادن بتوانند خانه‌های مسکونی ساخته و در اختیار کارگران قرار دهند.

به گزارش بازار، میامی قطب معادن فلزی استان سمنان است از مهمترین تولیدات این شهرستان می توان به کرومیت، بوکسیت و مس اشاره کرد. معدن مس عباس آباد و کرومیت فرومد از جمله معروف‌ترین و شاخص‌ترین صنایع معدنی استان محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha