۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵
مقاومت پنهان شاخص کل!؟ | گروه های مستعد رشد در این روزها کدامند؟
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

مقاومت پنهان شاخص کل!؟ | گروه های مستعد رشد در این روزها کدامند؟

اعلمی کارشناس بازار سرمایه گفت: مسیر رسیدن شاخص کل به مقاومت معتبر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی هموار نیست و اولین مقاومت پنهان پیش‌روی شاخص کل، مقاومت یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحدی می باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: سید محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازار دیروز ۱۶ آبان ماه و روند پیش روی آن اظهار داشت: رشد قیمت کامودیتی‌ها و فلزات اساسی از یک سو و ارائه‌ بسته‌ ده بندی پیشنهادی دولت برای حمایت از بورس از سوی دیگر را می‌توان از علل مثبت شدن هشت روزه شاخص کل بازار بورس بیان کرد.

اعلمی در ادامه تشریح کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات دیروز با رشد حدود ۴۵ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحد رسید، شاخص کل در حالی ۳.۳۵ درصد رشد را نشان می‌داد که شاهد حجم بیشتر معاملات نسبت به روزهای پیش بودیم.

در روزهای پیش رو شاهد پیشرو بودن گروه های دلاری بازار سرمایه از جمله گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی خواهیم بود

برگشت بازار در گرو عملکرد ده روز معاملاتی

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه جهت بررسی برگشت روند بازار و صعودی شدن آن احتیاج به در نظر گرفتن حداقل ده روز کاری معاملاتی می باشد، ابراز کرد: با توجه به روند معاملاتی روزهای سوم، هفتم و هشتم که نشان از مثبت شدن بیش از یک درصد شاخص کل به همراه افزایش حجم معاملات در روز دوشنبه نسبت به روزهای گذشته و شکسته شدن مقاومت داینامیک سقف کانال روند نزولی، می‌توان انتظار ادامه‌دار بودن روند مثبت شاخص کل را داشت، شواهد نیز نشان از برگشت بازار و شروع روند صعودی را دارد که البته مسیر رسیدن شاخص کل به مقاومت معتبر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی و لمس مجدد آن همچنان هموار نیست و اولین مقاومت پنهان پیش‌روی شاخص کل، مقاومت یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحدی می باشد، مقاومتی ده ماهه که یکبار در تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱ شکسته شده است و از این جهت یک مقاومت پنهان به حساب می آید، البته همگرایی مثبت شاخص کل و شاخص هم وزن در مسیر سبز ایجاد شده، تأییدی بر ادامه‌دار بودن سبز پوشی شاخص کل در روزهای پیش رو می‌باشد.

مقاومت پنهان شاخص کل!؟|گروه های مستعد رشد در این روزها کدامند؟

اعلمی می گوید: در روزهای پیش رو شاهد پیشرو بودن گروه های دلاری بازار سرمایه از جمله گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی خواهیم بود.

لزوم شناخت جهت بازار برای ورود نقدینگی

این کارشناس بازار سرمایه برای ورود نقدینگی به بازار بورس، شناخت جهت بازار (Market Direction) را از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: همواره باید از خود بپرسیم که در ابتدای بازار صعودی قرار داریم؟ در میانه‌ راه هستیم یا در انتهای بازار افزایشی قرار گرفته ایم؟ با در نظر گرفتن شواهد ذکر شده احتمالاً در ابتدای یک بازار افزایشی قرار گرفته ایم که با توجه به نوع مدیریت سرمایه و میزان ریسک تحملی، می توانیم برای ورود نقدینگی به بازار اقدام نماییم.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha