۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
نخبگان به حوزه معادن خراسان جنوبی ورود کنند| لزوم ایجاد ارزش افزوده در مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

نخبگان به حوزه معادن خراسان جنوبی ورود کنند| لزوم ایجاد ارزش افزوده در مواد معدنی

بیرجند- جرجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خواستار ورود نخبگان به حوزه معدن استان شد و گفت: نیاز است با ورود نخبگان در راستای فرآوری کامل مواد معدنی اقدام شود.

عباس جرجانی در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی بیان کرد: بنتونیت، زغالسنگ، آندالوزیت، سنگ بازالت، و پتاس از جمله مواد معدنی استان بوده که نیاز است با ورود نخبگان در راستای فرآوری کامل آن و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر اقدام شود.

وی ادامه داد: بهره برداران معادنی که با استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت بهره برداری بهینه و فرآوری و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره وری، تحقیق، توسعه، اکتشاف و حفظ محیط زیست در معدن اقدام کنند، از پرداخت حداکثر تا 20 درصد حقوق دولتی معاف می شوند.

جرجانی خواستار ورود نخبگان به حوزه معدن استان شد و گفت: نیاز است برای جلوگیری از خروج مواد معدنی و انجام فرآوری و همچنین استخراج اصولی در معادن، نخبگان استان حضوری پررنگتر در بخش معادن داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از نخبگان خواستاریم از طریق ثبت شرکت و اخذ رتبه و گریدهای لازم برای حوزه معدن از توان علمی خود در تقویت و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی استان استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha