۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
ضرورت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار:

ضرورت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات

گرگان - هاشمی، مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار به ضرورت فعالسازی دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: برای توسعه صادرات و ورود به بازار جهانی باید سیاست های این حوزه فعال شود.

سید هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار دو حوزه ظرفیت تولید نهاده‌های کشاورزی و بازار داخلی را در صادرات مهم دانست و اظهار کرد: این موارد نقش اساسی در بازار کشاورزی دارند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار با بیان اینکه در کنار ظرفیت تولید نهاده‌های کشاورزی، دانش فنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: توجه به پتانسیل‌های بازار داخلی فرصتی برای صادرات مهیا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی در کنار امکان تولید نهاده باکیفیت، سرمایه انسانی متخصص و دانشگاهی برای محصولات صادرات محور داشته باشیم، به‌طورقطع با یک دیپلماسی خوب محصولاتمان را به بازار جهانی عرضه خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین مکان قرار دارد، افزود: ایران از طرفی می‌تواند یک بازار بسیار خوبی برای عرضه محصولات کشاورزی در منطقه خلیج‌فارس و از طرفی در بازار روسیه داشته باشد.

او ادامه داد: خوشبختانه بهترین شکل ظرفیت برایمان مهیا است به‌خصوص اینکه مبنا و اصل در کشاورزی اقلیم است و ایران هم از این لطف خدادادی کم‌بهره نیست.

به گفته هاشمی، اگر تولید داخل به سمت صادرات برود، شاهد رقابت بیشتری برای تولید باکیفیت خواهیم بود ضمن اینکه درآمد بهتر کشاورزان به آنها انگیزه حمایت بیشتر از فعالان بخش کشاورزی را می‌دهد.

وی تولید نهاده باکیفیت کشاورزی را یک ضرورت برای توسعه بازارهای صادراتی دانست و گفت: یک بخش تولید نهاده به دانش فنی برمی‌گردد که خوشبختانه سرمایه انسانی متخصص به‌قدر نیاز وجود دارد.

او اضافه کرد: در حوزه تأمین مواد اولیه هم بخشی از آن در کشور فراهم است؛ اما باید دید در سالهای اخیر چه میزان امکانات سخت‌افزاری اخیر مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار به وجود آزمایشگاه‌های تخصصی برای تولید باکیفیت تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد باید دولتمردان سوبسیدی برای توانمندی بخش خصوصی در این بخش در نظر بگیرند تا این حوزه‌ها هم به‌روز شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha