۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
فرصت‌های اشتغال ۶۴۵ روستای اردبیل تدوین می‌شود
معاون برنامه و بودجه اردبیل:

فرصت‌های اشتغال ۶۴۵ روستای اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل - معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی پنج ساله قرار است سند اشتغال و توسعه ۶۴۵ روستای استان تدوین شود.

حسین قلیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی پنج ساله قرار است سند اشتغال و توسعه ۶۴۵ روستا اردبیل تدوین شود، اظهار کرد: تدوین این برنامه از سه سال قبل شروع شده و ما نسبت به تهیه و تدوین سه برنامه توسعه و اشتغال روستایی سالانه ۱۲۹ روستا اقدام کردیم و قرار است در دو سال آینده نیز این روند ادامه یابد.

وی تصریح کرد: نتایج به دست آمده از این بررسی در حوزه اقتصادی و اشتغال روستاها به صورت لوح فشرده در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد تا این مجموعه‌ها فقط آمار و اطلاعات کتابخانه‌ای نباشد بلکه شکل کاربردی به خود بگیرد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در پنج سال تهیه و تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها در مجموع ۶۴۵ روستای بالای ۴۰ خانوار در قالب این طرح جمع‌آوری اطلاعات شده و یک برنامه جامع در این حوزه تهیه می‌شود.

توزیع اعتبارات سال ۹۹ در روزهای آینده

قلیزاده از توزیع اعتبارات سال ۹۹ با بررسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت: در سالجاری توزیع اعتبارات براساس چند شاخص مهم انجام خواهد شد که از این بین پروژه‌های مرتبط با جهش تولید منطبق بر فرامین مقام معظم رهبری مدنظر است تا فرمانداران در توزیع اعتبارات این بخش را به صورت جدی در نظر بگیرند.

وی افزود: برای تامین زیرساخت‌های تولید در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری همچنین کمک به زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری با اولویت مناطق نمونه گردشگری و همچنین تامین اعتبار برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی و اشتغالزای روستایی منابع مورد نیاز تامین خواهد شد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل ادامه داد: ما موظف هستیم تا در توزیع اعتبارات منابع مورد نظر را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد در نظر بگیریم تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باشیم.

قلیزاده به توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: بعد از ابلاغ بودجه به شهرستان‌ها قرار است جلسات کمیته برنامه‌ریزی به ریاست فرمانداران و دبیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شود تا توزیع اعتبارات در ۱۱ شهرستان استان به انجام برسد.

پرداخت حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش سنواتی

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در مورد صدور احکام کارکنان در اردیبهشت ماه اظهار کرد: با اعمال ۱۵ درصد افزایش حقوق کارکنان احکام جدید آنها صادر شده و از اردیبهشت ماه نیز حقوق خود را با اعمال این افزایش دریافت خواهند کرد.

قلیزاده اظهار کرد: ۲۵ دستگاه حقوق و مزایای خود را به شکل استانی دریافت می‌کنند که سعی بر این است تا در موعد مقرر حقوق‌ها پرداخت شود تا کارکنان مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین به نهایی شدن سند آمایش استان اشاره کرد و گفت: مراحل عملیاتی این سند در حال انجام است که امیدواریم امسال در بخش‌های مختلف این سند شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل از تدوین سند توسعه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در ۱۱ شهرستان سند توسعه در حال تدوین است که سعی بر این شد در نیمه اول امسال این کار به انجام رسیده و شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

قلیزاده در مورد آخرین وضعیت بودجه سال ۹۸ افزود: در سال ۹۸ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۴۶۱ میلیارد تومان اعتبار ملی داشتیم که تاکنون ۷۰ درصد این منابع جذب شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ درصد باقیمانده این منابع تا پایان شهریورماه که فرصت جذب برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، به طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی تزریق شود.

کد خبر: ۱۸٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha