۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
سرمایه‌گذاری جدید ۶ هزار میلیارد تومانی در پرورش میگو در بوشهر| روستانشینان سهامدار میگو می‌شوند
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

سرمایه‌گذاری جدید ۶ هزار میلیارد تومانی در پرورش میگو در بوشهر| روستانشینان سهامدار میگو می‌شوند

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری جدید ۶ هزار میلیارد تومانی در پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: روستانشینان مجاور سایت‌ها، سهامدار طرح‌های پرورش میگو می‌شوند.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای طرح‌ های پرورش ماهی و میگو از ظرفیت‌های مهم شیلات استان است و مدیریت ارشد استان، تاکید زیادی بر آبزی‌پروری و توسعه اقتصاد دریامحور دارد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت روستاییان در طرح‌های پرورش ماهی و میگو افزود: مردم بویژه روستاییان مجاور سایت‌های پرورش میگو سهامدار طرح‌ها می‌شوند و با دستور استاندار و پیگیری لازم، در سایت‌های جدید که واگذار شدند این مهم انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری جدید ۶ هزار میلیارد تومانی در پرورش میگو خبر داد و خاطر نشان کرد: اخیرا ۱۵۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو، واگذار شده و ۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه است.

باستین خواستار گسترش آبزی‌پروری در سواحل استان شد و تصریح کرد: به تدریج باید آبزی‌ پروری را جایگزین صید کنیم تا ذخائر دریا حفظ شود.

وی بر لزوم مهارت‌افزایی فعالان پرورش ماهی و میگو تاکید کرد و گفت: باید افرادی که در این حوزه وارد می‌شوند مهارت‌های لازم را فرا گیرند تا کارایی بهتر و موثرتری داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: جوانان متخصص که مهارت لازم را فرا گرفته باشند می‌توانند در طرح‌های پرورش ماهی و میگو ورود کنند.

باستین خواستار اجرای شیوه‌های دانش بنیان و نوآورانه بجای شیوه‌های سنتی پرورش میگو شد و ابراز داشت: شرکت‌های دانش بنیان در پرورش میگو با روش‌های پیشرفته ورود کنند تا به جای روش‌های سنتی کمک کنند و با اجرای این مهم، ظرفیت برداشت چند برابر خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha