۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵
تسهیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در مجموعه‌های دانش‌بنیان

تسهیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در مجموعه‌های دانش‌بنیان

فناوری اطلاعات، صنعت بانکداری و بازار سرمایه را دستخوش تغییرات اساسی کرده و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که طی سال‌های آینده، تخصص‌های سنتی جای خود را به فناوری اطلاعات خواهد داد.

به گزارش بازار، کارشناسان معتقدند که صنعت بیمه با همه ارکان و ابعاد زندگی مردم در ارتباط است و به سبب همین درهم‌آمیختگی و تغییر نیازها، قطعا شرکت‌های فناور در آینده نقش موثری در صنعت بیمه کشور خواهند داشت.

توسعه، هوشمندی و فناورانه شدن این صنعت درآمیخته با زندگی مردم در قانون جهش تولید دانش بنیان و آیین‌نامه‌های اجرایی هیات وزیران مورد تاکید قرار گرفته است.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در آیین‌نامه آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه مرکزی مکلف است از طریق شورای عالی بیمه نسبت به اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه در راستای تسهیل مشارکت آن‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اقدام کند.

البته این صنعت قدیمی و کهن بیمه چند سالی است که با فناوری و نوآوری گره خورده است و شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به این عرصه؛ زمینه هوشمندسازی و فناورانه شدن آن را فراهم کرده‌اند.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha