۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تامین مالی زنجیره تولید بهره وری منابع را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد
وزیر صمت:

تامین مالی زنجیره تولید بهره وری منابع را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد

همدان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین مالی زنجیره تولید بهره وری منابع را حداقل ۴۰ درصد افزایش می‌دهد، گفت:

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا فاطمی امین پیش از ظهر شنبه به همراه استاندار همدان، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در شهرک صنعتی لالجین از واحد چینی بهداشتی «کاتیا» بازدید کرد.

وزیر صمت در این بازدید گفت: رویکرد وزارت صمت فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید است و وضعیت تولید در کشور بسیار خوب رشد کرده و علت آن همت فعالان اقتصادی و تامین مواد اولیه و توجه به زیرساخت ها بوده است.

فاطمی امین در خصوص احیای واحدهای تولیدی راکد بیان داشت: فعال سازی واحدهایی در دستور کار قرار دارد و در گذشته ۹۰ واحد صنعتی تعطیل احیا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فعال سازی واحد هایی که زیر ظرفیت اسمی کار می کنند؛ در اولویت برنامه قرار دارد.

وی با تاکید بر فعال کردن ظرفیت های شناسایی شده گفت: سرمایه گذاری در شهرستان هایی که ظرفیت اشتغال پایین تر است، صورت می‌گیرد و طرح‌های جدیدی با همکاری صنعتگران و معدن کاران برای تناسب در توزیع اشتغال در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: نظام تامین مالی و بانک ها چالش جدی دارد و باید این چالش به صورت اساسی حل شود و در این رابطه دو محور مدنظر است که شامل تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده است چراکه با توجه به این دو مورد از انحراف منابع جلوگیری خواهد شد و در ساختار نظام بانکی و مالی جهشی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق تامین زنجیره مالی پرداخت شده ضمن اینکه تامین مالی زنجیره ای حداقل ۴۰ درصد بهره وری منابع را افزایش می‌دهد و تمرکز وزارت صمت در پیشبرد این دو پروژه است.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha