۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
ایجاد سالانه ۱۰۰ هکتار «آتش بُر» در مراتع استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

ایجاد سالانه ۱۰۰ هکتار «آتش بُر» در مراتع استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سالانه به منظور پیشگیری از وسعت گرفتن دامنه حریق هنگام آتش سوزی ۱۰۰ هکتار «آتش بُر» در مراتع استان همدان ایجاد می شود

به گزارش بازار؛ اسفندیار خزایی عنوان کرد: میزان بروز حریق در مراتع استان همدان از سال ۸۵ تا ۹۵ به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هکتار و از سال ۹۶ تا ۹۹ حدود ۱۵۰ هکتار بود که این عدد از سال ۱۴۰۰ تاکنون به متوسط ۷.۵ هکتار در سال تقلیل یافته است.

خزائی افزود: برگزاری دوره های آموزشی متعدد، رزمایش ها، انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، آموزش جوامع محلی ساکن در حاشیه مناطق بحرانی، بهره گیری از توان بخش خصوصی و رایزنی با دهیاران در کاهش این آمار موثر بوده است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته به دنبال پایش سازمان جنگل ها همواره استان همدان به عنوان یکی از استان های مستعد و بحرانی از نظر آتش سوزی معرفی شده است چرا که بیشتر اراضی این استان مملو از گون زار بوده و در صورت کاهش بارندگی، گون ها به علت ضعف فیزیولوژیک مستعد حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: یک درصد مراتع کشور در همدان واقع شده که سه درصد علوفه کشور را تولید می کنند و این استان بیشتر مرتعی است و تنها ۴۷ هزار هکتار از اراضی همدان را جنگل های طبیعی، دست کاشت و ذخیره گاه های جنگلی تشکیل می دهد.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha