۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کاهش سهم بانک های خصوصی در بازار سرمایه و مالی مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش سهم بانک های خصوصی در بازار سرمایه و مالی مازندران

ساری- رشیدی، دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران با اشاره به کاهش دو درصدی سهم بانک های خصوصی در بازار سرمایه و مالی استان گفت: این سهم در شهریور به ۲۱ درصد کاهش یافت.

خانعلی رشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این شرایط بانکی استان در شهریورماه نسبت به قبل از آن بهتر شده است، افزود: ۲۱۳ هزار پایانه فروش و دستگاه پوز در استان فعال و متصل به حساب های موجود در استان است.

وی با عنوان این که رشد منابع بانکی استان در مردادماه ۱۳ درصد بود، افزود: سهم منابع بانک های دولتی در شهریورماه با رشد دو درصدی روبرو شد و سهم بازار بانک های خصوصی استان در مردادماه ۲۳ درصد بود و بانک های دولتی ۷۷ درصد بود.

وی با اظهار این که سهم بانک های دولتی در شهریور ماه از ۷۷ درصد به ۷۹ درصد رسید بود، گفت: در زمینه رشد منابع در سطح کشور میزان نقدینگی ۱۵ درصد رشد داشت و این میزان در مازندران به ۱۸ درصد رسیده است.

رشیدی یادآور شد: همچنین بانک های دولتی طی ماه های گذشته نسبت به جذب منابع شرکت های بزرگ اقدام کردند و بخشی از منابع بانک ها از طریق بانک های دولتی صورت می گیرد.

وی گفت: بیشتر مشکلات مربوط به شرکت های زنجیره ای است و فروشگاه های برندینگ مانند رفاه و جانبو دارای معذوریت های برای افتتاح حساب در استان هستند و حساب های اصلی فروشگاه های در خارج از استان دایر است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های مازندران یکی از مناطقی که در آن خروج منابع وجود دارد را صرافی ها دانست و گفت: مراکز مالی و پولی این صرافی ها در تهران مستقر هستند.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha