۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
ایجاد ۴۴۳ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی
در راستای رونق فروش و تولید در بازار انجام شد؛

ایجاد ۴۴۳ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد ۴۴۳ فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مشاغل خانگی، آن بخش از مشاغلی هستند که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی با حداقل سرمایه و بدون نیاز به فضایی خاص امکان پذیر است. این گونه مشاغل به دلیل مزایای خاص خود در جهت رفع بیکاری بسیار موثر بوده و کشورهایی که برنامه‌هایی را برای تقویت این مشاغل به کار گرفته‌اند، به نتایج موفقیت آمیزی نیز رسیده‌اند که ضرورت توجه جدی به این مسئله را آشکارتر می‌سازد.

هدف از اجرای طرح مشاغل خانگی شناسایی و توانمندسازی علاقمندان کسب و کارهای خانگی و همچنین اتصال به بازار و کمک به رونق فروش و تولید برای کارآفرینان بوده و هدف از عملیاتی شدن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی رقم زدن الگوی اشتغال پایدار در این بخش مهم است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۴۴ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است گفت: از این تعداد مجوز ۸۷۷ مورد به صورت مستقل و ۱۶۷ مورد پشتیبان حقیقی و حقوقی بوده است.

محمد مهدی راستگو افزود: اعتباری که برای مشاغل خانگی در سال جاری ابلاغ شده است ۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد که هر ساله این اعتبارات در سه ماه دوم سال ابلاغ و پس از آن متقاضیان به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۳۹۴ طرح به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته راستگو برای ۱۴۲ طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد ۴۴۳ فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی خبر داد.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha