۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو تهران آغاز به کار کرد
بازار گزارش می دهد

هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو تهران آغاز به کار کرد

صبح امروز هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو تهران  در نمایشگاه بین المللی با حضور ۶۰۰ شرکت قطعه ساز داخلی و ۵۵ شرکت خارجی آغاز به کارکرد.

بازار؛ گروه خودرو: صبح امروز هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو تهران در نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرد، هرچند که سال گذشته در زمان افتتاح این نمایشگاه وزیر صمت حضور داشت، اما امسال به دلیل استیضاح سید رضا فاطمی امین احتمالا از معاونین ایشان هم جهت افتتاح حضور نیابند. نمایشگاه قطعات خودرو تهران یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعت خودرو محسوب می شود که می تواند چراغ راه آینده و توانمندی ها خودروسازان را نشان دهد.

در این نمایشگاه ۵۵ شرکت خارجی از کشورهای؛ هلند، ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ژاپن و اندونزی حضور خواهند داشت. حضور این شرکت ها می تواند نسبت به روابط بین الملل در عرصه خودروسازی امیدوار کننده باشد. در نمایشگاه مذکور حدود ۶۰۰ شرکت قطعه ساز داخلی جهت نمایش و عرضه توانمندی های خود حضور دارند، نمایش قطعات و محصولات ساخت داخل در این نمایشگاه می تواند موجب افتخار و ایجاد غرور ملی در راستای خودباوری در صنعت خودرو شود.

بیشتر قطعه سازان حاضر در این نمایشگاه عضو زنجیره تامین خودروسازان هستند، زنجیره ای که علیرغم مطالبه ۸۰ هزار میلیاردتومانی از خودروسازان، همواره نسبت به افزایش تولید متعهد و همدلی با برنامه های خودروسازان داشته اند. اگر در سال جاری محصولات جدیدی در صنعت خودرو رونمایی شد، حاصل فعالیت و تلاش شبانه روزی قطعه سازان بوده است.

باتوجه به استیضاح سیدرضا فاطمی امین از سکان داری وزارت صمت، وزیر صنعت و معدن آینده باید فردی آشنا به خودروسازی و دلسوز به قطعه سازی باشد. قطعه سازی خط مقدم خودروسازی است، تازمانی که در این صنعت رشد و ترقی شکل نگیرد، خودروسازان پیشرفت نمی کنند. طی چهار سال گذشته قطعه سازان داخلی نشان دادند که پیشرفت های قابل توجهی نسبت به سالیان گذشته داشته و بدون کمک شرکای خارجی خودروسازان، قطعات مورد نیاز محصولات جدید آن ها را تامین کردند.

البته برخی از قطعه سازان باید در راستای افزایش کیفیت قطعات جهت عرضه به بازار لوازم یدکی(افترمارکت) یا خطوط خودروسازان تلاش کنند که رضایت مشتریان را جلب کنند. شاخصه کیفیت این روزها یکی از مهم ترین چالش های صنعت خودرو و قطعه سازی است که برخی از کارشناسان این مورد را ناشی از عدم ارتباط صحیح صنایع بالادستی و به روز نشدن خطوط تولید عنوان می کنند.

«بازار» از رونمایی محصولات جدید صنعت قطعه سازی طی چهار روز آینده گزارشاتی منتشر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha