۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
 کشت چغندرقند برای کشاورز صرفه اقتصادی دارد
یک فعال حوزه کشاورزی:

کشت چغندرقند برای کشاورز صرفه اقتصادی دارد

گرگان- رحمت، فعال حوزه کشاورزی گفت: درآمد کشت چغندرقند برای کشاورزان صرفه اقتصادی و ضمانت خرید دارد.

رضا رحمت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت چغندرقند بیشتر به صورت مکانیزاسیون شده و برداشت محصول در هکتار بالای ۸۰ تن دربعضی موارد تا ۱۰۰ تن است که می تواند برای کشاورز درآمدزا باشد.

این فعال حوزه کشاورزی تصریح کرد: اگر کشاورز بتواند بالای ۴۵ تا ۵۰ تن چغندرقند در هکتار برداشت کند علاوه بر هزینه های تولید می تواند سود خوبی نسبت به سایر محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشت زمستانه چغندرقند در گلستان و خوزستان رواج دارد، افزود: چغندرقند در کشت تناوبی با گندم باعث افزایش میزان تولید گندم برای کشاورزان می شود.

رحمت با تاکید بر اینکه کشت چغندرقند نیاز آبی کمی لازم دارد، ادامه داد: غده های چغندر قندی که در زمین های کشاورزی وجود دارد باعث شخم طبیعی زمین می شود.

این فعال حوزه کشاورزی با بیان اینکه که مصرف سرانه شکر به ازای هر نفر ۲۵ کیلوگرم است، تصریح کرد: با چغندرقند کشت شده در کشور حدود یک و نیم میلیون تن شکر تولید می شود که برای مصرف داخلی کافی است اما حدود یک میلیون تن واردات شکر نیز وجود دارد.

رحمت ادامه داد: تغییرات اقلیم باعث تابستان های کوتاه و زمستان های بلند شده بنابراین باید محصولاتی را برای کشت انتخاب کنیم تا در این دوره ها به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha