۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
۸ پلت فرم خودرویی وارد چرخه شد
رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون رئیس جمهور:

۸ پلت فرم خودرویی وارد چرخه شد

زنجان-رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون رئیس جمهور گفت: پنج خودرو غیراستاندارد و غیرایمن را متوقف کردیم  و با همین ضوابط استاندارد، هشت پلت فرم خودرویی را وارد چرخه کردیم.

به گزارش خبرنگار بازار ،مهدی اسلام‌پناه شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد استان زنجان،با بیان اینکه ایران در شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۲۲ با هفت مرتبه صعود به رتبه ششم منطقه ارتقا پیدا کرد،گفت: این رتبه‌بندی را سازمان جهانی مالکیت فکری سالانه اعلام می‌کند.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی در این شاخص رتبه پنجاه و سوم کل دنیا را دارد و در شاخص‌های فضای کسب و کار و در قانونگذاری این فضا نه تنها رشد نداشتیم و تنزل هم کرده‌ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون رئیس جمهور گفت: این سازمان در همه حوزه‌ها از جمله نفت و گاز، راه و ساختمان، صنعت، خدمات، کالا، سلامت و محیط زیست استانداردسازی می‌کند.

اسلام پناه با بیان اینکه حق کیفیت زندگی خوب در بطن کار استاندارد است، ادامه داد: استاندارد چیزی که در گذشته تصور می‌شد نیست و استان زنجان با توجه به زیرساخت‌ها و صنایعی که در خود جای داده باید در این زمینه پیشرو باشد.

وی افزود: پنج خودرو غیراستاندارد و غیرایمن را متوقف کردیم و با همین ضوابط استاندارد، هشت پلت فرم خودرویی را وارد چرخه کردیم و ستاره‌های هتل‌هایی که استاندارد نیستند از آن‌ها پس گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد و معاون رئیس جمهور یاد آورشد: استانداردسازی به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی خروجی نوآوری اقتصادی در همه دنیا شناخته شده است و جمهوری اسلامی در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول را دارد.

اسلام پناه با بیان اینکه کارشناسان سازمان ملی استاندارد طبق قانون ضابط دستگاه قضا هستند،یاد آورشد: سازمان استاندارد دستگاه نظارتی مستقلی است که به امور مرجعیت دارد و اگر پیش از این مسکن‌های مهر غیراستاندارد ساخته شده است، نهضت ملی مسکن باید استاندارد احداث شود.

وی گفت: تساهل و تسامح در رعایت نکردن استاندارد ممنوع است و با جدی گرفتن ضوابط استاندارد ۸ پلت فرم برای تولید خودرو به چرخه تولید وارد شده است.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha