۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
رئیس سازمان منابع طبیعی خبر داد؛

تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور

ایلام- رئیس سازمان منابع طبیعی با اشاره به وجود ۱۲۶ نهالستان منابع طبیعی در کشور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در این نهالستان‌ها تولید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، عباسعلی نوبخت در بازدید از طرح های منابع طبیعی دهلران با اشاره به وجود ۱۲۶ نهالستان منابع طبیعی با ظرفیت دو هزار و ۸۶۵ هکتار در کشور گفت: در این نهالستان‌ها سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید می‌شود.

وی افزود: تولید یک میلیارد اصله نهال در طول چهار سال در دستور کار قرار گرفته که در سطح کشور توزیع و با مشارکت مردم کاشت می‌شود و به همین منظور از استان‌های مختلف کشور بازدید و ظرفیت زیرساخت‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور گفت:با توجه به توسعه زراعت چوب و مشارکت مردم در این زمینه در آینده نه چندان دور، کشور از واردات چوب و کاغذ بی نیاز می‌شود.

نوبخت، ایلام را از استان‌های پیشرو در تولید نهال دانست و گفت: این مسئله موجب شده ایلام در این مورد نیز مورد توجه واقع شود و بازدیدها از نهالستان‌های آن انجام گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به زراعت چوب در عرصه‌هایی از استان ایلام هم اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشوری نیمه خشک قرار گرفته ایم، لذا توسعه کمی و کیفی زراعت چوب در دستور کار است و برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت عمومی مردم هستیم.

وی با اشاره به قانون برنامه و ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌ها افزود: توقف بهره برداری از جنگل‌ها باعث شده رویکرد خود را به سمت سطوحی که عرصه قابلیت چوب وجود دارد، سوق دهیم و امروز شاهد فرهنگ زراعت چوب با مشارکت مردم در کشور هستیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha