۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
 هدر رفت ۱۵ لیتر آب با هر دقیقه باز بودن سردوش حمام
مدیرکل مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد

هدر رفت ۱۵ لیتر آب با هر دقیقه باز بودن سردوش حمام

مدیرکل مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: کاهش زمان مصرف آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، به عبور از شرایط سخت تامین آب کمک می کند.

به گزارش بازار، علی سیدزاده درباره آخرین وضعیت تامین آب تهران گفت: در حال حاضر حجم مخازن ذخیره آب تهران‌, ۷۴۰ هزار مترمکعب و میزان مصرف لحظه ای‌, حدود ۴۱ هزار لیتر بر ثانیه است؛ این حجم مخزن در مدت مشابه سال گذشته، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بوده که علت آن، ورود به سومین پاییز خشک متوالی است. وی افزود: مردم شهر تهران باید مدیریت بهینه مصرف آب را در دستور کار قرار دهند که این موضوع، دو راهکار بسیار ساده دارد؛ یکی مربوط به کاهش زمان مصرف آب و دیگری مربوط به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف است.

مدیرکل مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: یک دقیقه باز بودن سردوش حمام‌, باعث مصرف ۱۵ لیتر آب می شود که اگر بتوانیم به مدت ۵ دقیقه در زمان استحمام، شیر آب را ببندیم، ۷۵ لیتر معادل ۵۰ بطری یک و نیم لیتری، در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی در خصوص تجهیزات کاهنده مصرف نیز گفت: استفاده از انواع سرشیرها، سردوش ها و فلاش تانک های دو مرحله ای کم مصرف، حداقل به میزان ۳۰ درصد در مصرف آب یک خانوار صرفه جویی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha