۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
بازارگردان دوم برای ثامید معرفی می شود | پایان آبان ماه سود مجمع تقسیم می شود
معاون مالی و اداری توسعه وعمران امید در گفتگو با بازار؛

بازارگردان دوم برای ثامید معرفی می شود | پایان آبان ماه سود مجمع تقسیم می شود

حمید سعیدی گفت: بازارگردان ثامید با وجود افشاهای خوب ثامید نتوانست بازاری جذب کند به همین دلیل بازارگردان دوم معرفی می شود، همچنین پیش بینی می شود امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی شود.

بازار؛ گروه بورس: معاون مالی و اداری شرکت توسعه و عمران امید در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اینکه گزارش ۹ ماهه شرکت منتشر شده است، گفت: در شرایط کنونی گزارش خوبی روانه کدال شده و از آنجایی که بودجه سال جاری بودجه شرکت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعیین گردیده است عملکرد شرکت به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۱۰۶ درصد رشد فروش اتفاق افتاده است که می تواند به تسریع در اجرای پروژه های شرکت کمک کند.

سعیدی با نگاهی به عملکرد شرکت در بخش پروژه ها افزود: در شرایط کنونی پروژه ها در حال تکمیل هستند و با توجه به دستورالعمل موجود در شرکت فروش پروژه ها بصورت تکمیل شده و یا در جریان ساخت می باشد (پروژه های در جریان ساخت با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی فروخته می شود).

در عملیات با توجه به اینکه زمین به عنوان بهای تمام شده اصلی است و خرید آن نیز در سنوات گذشته صورت گرفته، به همین دلیل قیمت تمام شده پایینی دارند و حاشیه سود بالایی برای شرکت به وجود اورده اند از این رو پیش بینی می شود در سال جاری ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود داشته باشیم که تصمیم گیری در خصوص توزیع سود در مجمع صورت می گیرد

وی با تاکید بر اینکه بهای تمام شده پروژه های امید پایین است، تصریح کرد: در عملیات با توجه به اینکه زمین به عنوان بهای تمام شده اصلی است و خرید آن نیز در سنوات گذشته صورت گرفته، به همین دلیل قیمت تمام شده پایینی دارند و حاشیه سود بالایی برای شرکت به وجود آورده اند از این رو پیش بینی می شود در سال جاری ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود داشته باشیم که تصمیم گیری در خصوص توزیع سود در مجمع صورت می گیرد.

معاون مالی و اداری شرکت با تاکید بر اینکه هم اکنون به دلیل تورمی که در کشور وجود دارد با مشکل تامین نقدینگی روبه رو هستیم، تصریح کرد: در شرایط کنونی اقداماتی برای دریافت تسهیلات در دست اجرا است و همچنین اوراق اجاره هم در چند هفته آینده به ثمر خواهد نشست که ارزش آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است و برای پروژه ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات برای پروژه های در جریان شرکت می باشد و عمده آن نیز در جهت کسری نقدینگی بوجود آمده جهت پروژه هایی است که در بودجه امسال پیش بینی نشده بود و استفاده از این تسهیلات می تواند کمک کند تا این پروژه ها در سال های آینده بهره برداری و سودسازی خوبی برای شرکت داشته باشند.

سعیدی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی شرکت دارای ۲۵ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد، اظهار کرد: در مقطع کنونی ممکن است برخی از پروژه ها با تاخیر جهت بهره برداری مواجه شده باشند، با این حال پروژه هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا قبل از مجمع سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهند رسید.

در شرایط کنونی با بازارگردان دوم که به زودی برای سهم معرفی می گردد به دنبال تغییراتی در معاملات سهم هستیم در واقع برای بازارگردان جدید دستورالعمل های سازمان بورس را رعایت خواهیم کرد. لذا به نظر می رسد روند معاملات در گروه انبوه سازی در بورس هیج ارتباطی با وضعیت صنعت ندارد بیشتر تحت تاثیر جو بازار و ضعف عملکردی بازارگردان هاست، با این حال وضعیت شرکت توسعه و عمران امید از نظر عملکردی و سودسازی روندی صعودی خواهد داشت

معاون مالی و اداری شرکت توسعه و عمران امید در ادامه توضیح دادند: قبلا اطلاع رسانی شده بود که توزیع سود بین سهامداران از اوایل آبان ماه شروع می شود، اما از آنجایی که در صف پرداخت سجام بوده ایم از این رو تاریخ ثبت شده ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ است.

او با تاکید بر اینکه پیش بینی ها حکایت از این است که در سنوات آتی سودسازی شرکت توسعه و عمران امید موثر خواهد بود، اظهار کرد: به همین دلیل سهامداران باید صبور باشند، در شرایط کنونی با بازارگردان دوم که به زودی برای سهم معرفی می گردد به دنبال تغییراتی در معاملات سهم هستیم در واقع برای بازارگردان جدید علاوه بر اینکه دستورالعمل های سازمان بورس را رعایت خواهیم کرد. لذا به نظر می رسد روند معاملات در گروه انبوه سازی در بورس هیج ارتباطی با وضعیت صنعت ندارد بیشتر تحت تاثیر جو بازار و ضعف عملکردی بازارگردان هاست، با این حال وضعیت شرکت توسعه و عمران امید از نظر عملکردی و سودسازی روندی صعودی خواهد داشت.

سعیدی در خصوص تضمین سقف خرید و فروش بازارگردان ها اعلام نمودند که تغییر در شیوه دستورالعمل سازمان بورس به نفع بازارگردان ها و به تبع آن به نفع شرکت ها و سهامداران است، از این رو با شرایط موجود در بازارگردان به صورت منفی عمل می کند، یعنی در شرایط افشای الف هنگامی که در صف خرید می بایست قرار بگیرد اقدام به فروش سهم می نمایند و متاسفانه حمایتی از سهم صورت نمی گیرد و به نفع سهام نیست.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha