۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
صادرات ۲۳۵ میلیون دلاری از منطقه آزاد ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبرداد؛

صادرات ۲۳۵ میلیون دلاری از منطقه آزاد ارس

تبریز- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات ۲۳۵ میلیون دلاری ارس در شش ماهه اول سال از این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار، مجید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران از صادرات ۲۳۵ میلیون دلاری ارس در نیمه نخست سالجاری خبر داد و اظهار داشت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد. ‌

وی افزود: صادرات کالای داخلی منطقه درطول ۶ ماه سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده است که به نسبت مدت مشابه سه درصد رشد داشته است. همچنین صادرات مجدد نیز در این مدت به نسبت سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: صادرات قطعی و صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی در منطقه آزاد ارس در همین مدت به ترتیب ۹۳ و ۹۲ میلیون دلار بوده است.

وی توضیح داد: بر اساس صادرات قطعی انجام شده عمده این اقلام صادراتی شامل شمش فولادی، قیرنفت و هیدروکربن سبک و سنگین، محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، کیسه و رول پلاستیکی و پلی پروپیلینی، جامبوبگ، چای سیاه، شمش آلومینیوم، تخته و ام دی اف و... بوده است و به کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha