۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
تحقق صادرات یک میلیارد دلاری مازندران در کوتاه مدت ممکن نیست
در گفتگو با بازار؛

تحقق صادرات یک میلیارد دلاری مازندران در کوتاه مدت ممکن نیست

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران گفت: به دلیل ضعف زیرساخت‌ها تحقق صادرات یک میلیارد دلاری استان در کوتاه مدت ممکن نخواهد بود.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با پیش آمدن تحریم، رویکردهای صادراتی تغییر کرده است، از مازندران به دلیل داشتن بنادر فعال به عنوان پیشانی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: دورنمای آینده نشان می دهد که می توانیم تحرکی در صادرات داشته باشیم.

وی ایجاد پایانه های ویژه کشاورزی از جمله روماک و چپکرود را از جمله اقدامات برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله چین و هند ذکر کرد و خواستار رفع موانع فراروی توسط دولت شد.

وی گفت: صادرات چندوجهی بوده و بخش های نظیر دولت، بخش خصوصی، بازار و غیره در آن نقش مهمی دارند و در این مسئله بخش خصوصی رکن اصلی است و بخش خصوصی باید راه حل های لازم را پیدا کند.

رضوی درباره دستیابی به صادرات یک میلیارد دلاری در استان افزود: به نظر من در کوتاه مدت به این رسیدن به این هف با توجه ضعف زیرساخت ها ممکن نخواهد بود.

رئیس خانه صمت مازندران در عین حال دورنمای اقتصاد و صادرات استان را مثبت دانست و گفت: شاید فضا به سمتی برود که روسیه وارد شود تنها کریدوری که بخواهد از آن صادرات را انجام دهد، ایران باشد.

وی با بیان این که زیرساخت های صادراتی به کندی در حال تکمیل است، افزود: تحقق اهداف صادراتی می تواند اتفاقات خوبی را برای استان رقم زند.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha