۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
تقویت و گسترش روابط اقتصادی - تجاری ایران و پاکستان

تقویت و گسترش روابط اقتصادی - تجاری ایران و پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رئیس فداراسیون اتاق‌های بازرگانی این کشور راهکارهای تقویت روابط تجاری میان دو کشور همسایه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش بازار، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد و «عرفان اقبال شیخ» رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان طی دیداری در خصوص راه‌های تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه و رفع موانع و مشکلات موجود گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار با بیان اینکه حجم تجارت دوجانبه میان دو کشور همسایه با توجه به ظرفیت‌های موجود و مرز زمینی مشترک، کم است، تاکید کردند: بکارگیری سازوکارهای مناسب برای عبور از تحریم‌های غیر قانونی، فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی و مکانیزم تجارت تهاتر برای رسیدن به سطح مورد نظر در تجارت دوجانبه ضروری است.

سفیر کشورمان در این دیدار گفت: با وجود دخالت‌های خارجی روابط دو کشور برادر و همسایه ایران و پاکستان در بخش‌های سیاسی، امنیتی و تجاری درحال افزایش است که در این راستا برگزاری نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور پس از پنج سال را می‌توان نشان دهنده عزم بالای طرفین برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه دانست.

وی افزود: توافق دو کشور برای گسترش فعالیت بازارچه‌های مرزی، احداث بازارچه‌های مرزی جدید، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، مشارکت در طرح‌های بین المللی از جمله قطار باری اکو در دو سال گذشته نیز دیگر اقدامات موثر ایران و پاکستان برای تقویت روابط تجاری است، هدفی که از طریق ارتباط اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی می‌توان به آن دست یافت.

«عرفان اقبال شیخ» رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان هم با اشاره به ظرفیت‌های بالای دو کشور همسایه برای تقویت روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف گفت: بخش خصوصی پاکستان تمام تلاش خود را برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران را دربرگرفته و در این راستا از شرکت‌های ایرانی برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در پاکستان دعوت می‌کند.

وی افزود: ایجاد ارتباط بیشتر میان تجار دو کشور، ایجاد برنامه‌های سرمایه گذاری مشترک بویژه در مناطق مرزی و تقویت تجارت تهاتر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، نساجی و ساخت تجهیزات پزشکی و لوازم ورزشی نیز از دیگر راهکارهای نوآورانه برای تحکیم پیوند دوستی و برادری میان دو کشور ایران و پاکستان است

کد خبر: ۱۸۲٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha