۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
محصولات چینی توان رقابت با تولیدات داخل ندارند
یک فعال اقتصادی:

محصولات چینی توان رقابت با تولیدات داخل ندارند

گرگان- مهدوی، مدیرعامل شرکت آناهید پارسیان خاوران گفت: محصولات چینی توان رقابت با محصولات ایرانی را ندارند اگر به تولیدکننده میدان بیشتری داده شود قطعا این محصولات جایگاهی در ایران نخواهند داشت.

حامد مهدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت تصویه آب آناهید پارسیان خاوران در زمینه تولید دستگاه های آب شیرین کن فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت آناهید پارسیان خاوران با بیان اینکه بخشی از قطعات شرکت وارداتی است، افزود: حذف ارز دولتی باعث افزایش چشمگیر قیمت قطعات وارداتی شد ضمن اینکه در سال های اخیر بالا رفتن قیمت دلار در هزینه نهایی محصول ما هم تاثیرگذار بود.

مهدوی ضمن یادآوری این طلب که اغلب صادرات محصولات تولیدی ما به کشورهای عراق، افعانستان، قزاقستان، و ترکمنستان است، اضافه کرد: ۷۰ درصد قطعات مصرفی دستگاه‌های ما داخلی و تنها ۳۰ درصد آن خارجی است.

وی با بیان اینکه اولویت مشتری در خرید دستگاه قیمت آن است، بیان کرد: مصرف کننده با توجه به اینکه محصولات داخلی صرفه اقتصادی بهتری نسبت به مشابه اروپایی آن دارد از محصولات تولی داخل بیشتر استقبال می کند.

مدیرعامل شرکت آناهید پارسیان خاوران تصریح کرد: در حوزه صادرات مشتری های ما تمام هزینه های صادرات اعم از گمرک و هزینه های سفارش را بر عهده می گیرند که این می تواند مهر تایید بر کیفیت محصولات ما و تمایل مشتری خارجی به تولیدات داخل باشد.

مهدوی در توضیح محصولات ساخت چین، گفت: دستگاه های تولیدی این کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و علت آن هم عدم آگاهی از شرایط محیطی و آبی است چرا که فاکتورهایی نظیر آزمایش آب و سختی آن در این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان گفت: محصولات چینی توان رقابت با محصولات ایرانی را ندارند بنابراین به نظر می رسد اگر به تولید کننده میدان بیشتری داده شود قطعا این محصولات جایی در ایران نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha