۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
۹۱۱ پانامریکانا تولید می شود| بازگشت اسطوره از ۱۹۵۲
بازار از رونمایی جدید پورشه گزارش می دهد

۹۱۱ پانامریکانا تولید می شود| بازگشت اسطوره از ۱۹۵۲

شرکت خودروسازی پورشه به سفارش شرکت های خود در آمریکا لاتین و مکزیک، ۹۱۱ کاررا پانامریکانا را پس از ۷۰ سال برای صرف امور خیریه با تعداد محدود در سال آینده میلادی طراحی و تولید می کند.

بازار؛ گروه خودرو: بسیاری از خودروسازان در دنیا محصولاتی برای بازار جهانی یا بازار منطقه ای طراحی و تولید کرده اند که منجربه رشد و توسعه سهم بازار آن ها شده است. محصولاتی که اغلب در فیلم های سینمایی یا تاریخ اثر گذار بوده و گاهی شرکت های خودروسازی برای بهبود وضعیت نقدینگی خود اقدام به بازگشت مجدد آن نسل به خط تولید یا طراحی مجدد می کنند. در هفته جاری شرکت خودروسازی پورشه ابتدا از کاررا تی به عنوان محصول جدید رونمایی کرد، هرچند که این خودرو تنها محصول جدید این شرکت خودروساز آلمانی در هفته جاری نبود، بلکه ۹۱۱ پانامریکانا محصول ویژه جدید این اسپرت ساز آلمانی بود. در حقیقت پورشه با این اقدام تلاش کرد که ورود کاررا با تیپ پانمریکانا که نخستین بار در سال ۱۹۵۲ تولید شده بود را جشن بگیرد، کاررا پانامریکانا ۲۰۲۳ در جشن ۷۰ سالگی پانامریکانا در کلاس کابریولت با رنگ بدنه آبی متالیک جنتیان و سقف پارچه ای به رنگ خاکستری معرفی شد، در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم:

911 پانامریکانا تولید می شود| بازگشت اسطوره از 1952

کاررا به سفارش آمریکا لاتین

فیلم های سینمایی و مسابقات خودرو مربوط به سال ۱۹۵۲ سبب شده که خاطراتی برای دنبال کنندگان تاریخ آن دوره زنده شود. از سوی خودروهای مربوط به آن دوره منجربه افزایش حس کنجکاوی برای نسل جدید شده است. هربرت لینگه، مکانیک تیم مسابقه پورشه در دهه ۶۰ میلادی، خاطرات خود را برای کمک به ساختن محصول اسطوره ای پانامریکانا با شرکت پورشه به اشتراک گذاشته است. این موضوع سبب شده است که محصول کاررا ۹۱۱ پانامریکانا توسط شرکت های پورشه در آمریکا لاتین و مکزیک سفارش ساخت به کارخانه اصلی این شرکت در آلمان شده است.

از نظر طراحی ظاهر کاررا۹۱۱ پانامریکانا تفاوت چندانی با سایر مدل های کاررا نداشته، عمده تفاوت های این محصول در سپر؛ چراغ ها، درها، سقف و باله عقب آن خلاصه می شود. این خودرو به چرخ های ۲۰ اینچی توربو در جلو و ۲۱ اینچی در عقب خودرو مجهز شده است

کاررا ۹۱۱ پانامریکانا چه ویژگی های دارد؟

از نظر طراحی ظاهر کاررا۹۱۱ پانامریکانا تفاوت چندانی با سایر مدل های کاررا نداشته، عمده تفاوت های این محصول در سپر؛ چراغ ها، درها، سقف و باله عقب آن خلاصه می شود. این خودرو به چرخ های ۲۰ اینچی توربو در جلو و ۲۱ اینچی در عقب خودرو مجهز شده است. دلیل اختلاف سایز لاستیک های جلو و عقب در خودرو مربوط به قرارگیری دیفرانسیل در محور عقب می شود. در سال ۱۹۵۲ شرکت خودروسازی پورشه باله های عمودی سفید رنگ روی در موتور پانامریکانا نصب کرده بود، این باله ها سبب می شد پایداری خودرو در زمان حرکت با سرعت بالا افزایش یابد. شرکت خودروسازی پورشه نیز برای افزایش شباهت کاررا پانامریکانا ۲۰۲۳ به ۱۹۵۲ باله های سفید رنگی روی در موتور نصب کرده است. نکته قابل تامل اینجاست شاهزاده پل آلفونس فون مترنیخ و بارون مانوئل آنتونیو د تفه، در سال ۱۹۵۲ با محصول کاررا پانامریکانا در مسابقات رالی پیروز شدند. پانامریکانا۲۰۲۳ رنگ بدنه آبی متالیک جنتیان دارد که نسبت به سایر رنگ های کاررا منحصر به فرد است.

911 پانامریکانا تولید می شود| بازگشت اسطوره از 1952

کابین کلاسیک اما مدرن

کابین کاررا۹۱۱ پانامریکانا چندان تفاوت طراحی با سایر مدل های کاررا ندارد، لوکس و مدرن بودن در کنار ایجاد تزئینات کلاسیک، کابین این خودرو را مجلل تر کرده است. سقف کاررا ۹۱۱ پانامریکانا مجهز به چرم خاکستری مشهور به رنگ «مداد رنگی» است. در داخل کابین روی فرمان و سمت راننده لوگویی با طرح کلاه ایمنی به معنای پیروزی در مسابقات نصب شده است. روی داشبورد و سمت سرنشین نیز پلاکی با طرح طلا و نوشته کاررا ۹۱۱ پانامریکانا ۱۹۵۲ نصب شده است. روی رکاب در و داخل کابین نیز حکاکی های با نوشته کاررا پانامریکانا ایجاد شده است.

شرکت خودروسازی پورشه قصد دارد پانامریکانا را در تولید محدود و البته دست ساز در سال ۲۰۲۳ راهی بازار کند، این خودروساز آلمانی اعلام کرده که درآمد ناشی از فروش این محصول را صرف امور خیریه می کند

پانامریکانا به تولید انبوه می رسد؟

شرکت خودروسازی پورشه قصد دارد پانامریکانا را در تولید محدود و البته دست ساز در سال ۲۰۲۳ راهی بازار کند. این شرکت خودروساز وعده داده ۱۰ دستگاه از این محصول تولید خواهد کرد، این خودروساز آلمانی اعلام کرده که درآمد ناشی از فروش این محصول را صرف امور خیریه می کند. پورشه کاررا ۹۱۱ مدل ۲۰۲۱ مجهز به پیشرانه ای متناسب با سوخت خلیج فارس است، همین پیشرانه نیز برای پانامریکانا به افتخار «پدرو رودریگز» راننده افسانه ای معاصر نصب شده است.

911 پانامریکانا تولید می شود| بازگشت اسطوره از 1952

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha