۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تعاون روستایی برای خرید تضمینی مرکبات ورود می کند
وزیر جهاد کشاورزی:

تعاون روستایی برای خرید تضمینی مرکبات ورود می کند

بابل- ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی مرکبات مازندران به دلیل افت قیمت گفت: تعاون روستایی در صورت لزوم برای خرید تضمینی ورود پیدا می کند.

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از مجموعه کشاورزی در بابل در گفتگو با خبرنگار بازار درباره افت قیمت محصولات باغی و مرکبات در مازندران و روی دست کشاورز ماندن گفت: تعاون روستایی در صورت لزوم برای خرید تضمینی ورود پیدا می کند.

وی با اظهار این که طرح مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای در باغات استان اجرا شده است، گفت: ردیابی، کنترل و مدیریت آفت از فروردین ماه شروع شده است.

وی گرمی هوا و رطوبت بالا و نوسانات را از جمله عوامل تشدید شیوع آفت مبارزه با مگس مدیترانه ای ذکر کرد.

شاهپور علائی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز با بیان این که مبارزه با آفت مگس مدیترانه در سطح ۷۰ هزار هکتار از باغات مرکبات مازندران انجام شده است، گفت: با توجه به این که آفت مرز نمی شناسد برخی از باغداران سمپاشی و شبکه مراقبت باغات را جدی نمی گیرند.

وی با بیان این که ضریب ازدیاد مگس بسیار بالا است، گفت: یکی از مشکلات موجود در باغات مازندران عدم توجه به بهداشت بوده و برخی باغات نیز رها شده است.

علائی مقدم از تامین سم و سمپاش برای مبارزه با آفت خبر داد و کاهش قیمت و ریزش محصول را در بروز آفت موثر دانست و گفت: قیمت در حال حاضر از دو تا سه هزار تومان برای نارنگی روی درخت به حدود شش هزار تومان رسیده است و امید می رود با افزایش برداشت محصول، جمعیت آفت کاهش یابد.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha