۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کاهش ۵ درصدی قیمت تلویزیون در آستانه جام جهانی فوتبال
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

کاهش ۵ درصدی قیمت تلویزیون در آستانه جام جهانی فوتبال

قزوین- برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: وزارت صمت طرحی را در دستور کار قرار دارد که با اجرای آن قیمت تلویزیون به مناسبت آغاز جام جهانی فوتبال پنج درصد کاهش خواهد یافت.

محمد مهدی برادران در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر به استان قزوین و دیدار با صادرکنندگان با بیان اشاره به طرح های ویژه وزارت صمت، تاکید کرد: در حوزه تولید لوازم صوتی و تصویری شاهد پیشرفت‌هایی در کشور هستیم و طرحی را در دست داریم که با اجرای آن قیمت تلویزیون به مناسبت آغاز جام جهانی فوتبال پنج درصد کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی شاخص صنعت کشور در یک‌سال اخیر ادامه داد: سیاست ما در حوزه لوازم خانگی بومی‌سازی محصولات مختلف خارجی است و اگر شرکتی در این بخش موفق باشد، محدودیتی برای اعطای تسهیلات به آن قائل نمی‌شویم و ادامه ممنوعیت واردات لوازم خانگی هم منوط به کیفی‌سازی تولید لوازم خانگی ایرانی است.

افزایش صادرات کشور

معاون وزیر صمت با بیان اینکه با وجود تحریم‌های اعمال‌شده اما سیاست حمایت از تولید در دولت سیزدهم موجب شده که صادرات ما در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۱۸ درصد رشد کند، تاکید کرد: رشد ۳۴ درصدی صادرات خانگی در کشور محقق شده است البته سال قبل ۱۷.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید کردیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم حداقل یک میلیون دستگاه بیشتر از سال قبل تولید کنیم و به این ترتیب تولید لوازم خانگی در کشور شش درصد افزایش پیدا می‌کند.

برادران تصریح کرد: امسال ۸۰ درصد از واردات ما به واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید اختصاص داشته و تنها ۲۰ درصد محصولات مصرفی مانند گوشی تلفن همراه و رایانه را وارد کردیم؛ زیرا این محصولات در کشور تولید نشده اما مورد نیاز مردم هستند.

وی فعال‌سازی صنایع راکد و تعطیل‌شده را سیاست قطعی دولت دانست و اضافه کرد: ۱۴۷ کارخانه و واحد صنعتی تعطیل‌شده در کشور شناسایی شد که تعداد آنها در یک‌سال اخیر ۶۹ واحد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha