۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
نوسان قیمت مهمترین چالش صنعت روغن خوراکی| بعد از تحریم ها تحت فشار بودیم ولی تعدیل نیرو نکردیم
مدیر کارخانه کره زرین در گفتگو با بازار:

نوسان قیمت مهمترین چالش صنعت روغن خوراکی| بعد از تحریم ها تحت فشار بودیم ولی تعدیل نیرو نکردیم

منتظری مدیر کارخانه کره زرین گفت: شاید نسبت به قبل از تحریم ها تولیدمان ۷۰ درصد کم شده اما با این حال که تحت فشار بودیم ولی حتی یک نیرو هم تعدیل نکردیم.

سعید منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ما تولید کننده انواع روغن های تخصصی هستیم، گفت: از نظر تعدادی تقریبا ۷۰ نفر به طور مستقیم در سایت اول ما مشغول به کار هستند البته ما یک زمینی را خریداری کرده ایم که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد و برای سایت جدیدمان تا سقف ۵۰۰ نفر اشتغال زایی داریم.
وی در خصوص تنوع محصولاتتان این شرکت هم گفت: شاید ما بالای ۵۰ نوع محصول تولید می کنیم در زمینه های لبنی، نانوایی، مصارف خانوار و همه جامد هستند.
وی درباره نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت مواد اولیه فعالیت این کارخانه گفت: تقریبا ۷۰ درصد روغن مصرفی کشور وارداتی است به طبع قیمت ها به قیمت جهانی وابسته است. قطعا تاثیر بسزایی داشته یعنی شاید ما نسبت به قبل از تحریم ها تولیدمان ۷۰ درصد کم شده چون تقاضا کم بوده به طبع زمانی که تقاضا کم است رقابت شدید می‌شود.
مدیر کارخانه کره زرین ادامه داد: ما با این حال که تحت فشار بودیم ولی حتی یک نیرو هم تعدیل نکردیم و از این بابت خرسندیم متحمل فشار ها شدیم اما سعی کردیم هیچ تعدیل نیرویی انجام ندهیم.
وی همچنین گفت: روغن یک کالای استراتژیک هست و تا به امروز بخاطر اینکه ارز دولتی به آن تعلق می‌گرفت صادراتش ممنوع بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر روغن آزاد شده و ارز دولتی به آن تعلق نمی گیرد یک گشایشی انجام شده تا صادرات یک سری از محصولات از جمله محصولات مخلوط آزاد شود اما هنوز هم صادرات ممنوع است و انجام نمی شود.
منتظری در خصوص چالش های تولید در این بحش از صنعت گفت: ما چالشی جز چالش های قیمتی و ثبات قیمت نداریم همه مشکلات به قیمت و عدم ثبات قیمت بازمی‌گردد حتی در یک برهه از زمان به خاطر ممنوعیت هایی که ایجاد شد ما حتی موجودی هم داخل کشور نداشتیم آن هم یک معضل بود که رفع شد اما حالا عدم ثبات قیمت هست.
وی ادامه داد: قیمت ها متغیر هست و عرضه و تقاضا به مشکل میخورد تقاضا کم است بدلیل اینکه مصرف کننده نمی‌داند قیمت چقدر است و فردا چه مقدار تغییر خواهد داشت ما هم برای خرید مواد اولیه مان دچار تردید هستیم طوری هست که سفارش می گیریم بعد مواد اولیه می‌خریم این برای ما چالش ایجاد کرده چون محصولی هست که باید در انبار هایمان بماند و یک پروسه زمانی را طی کند آزمایش های مختلف روی محصول انجام شود و سپس ما بتوانیم به بازار و مشتری ارسال کنیم این باعث می شود که به مشکل بخوریم.
کد خبر: ۱۸۲٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha