۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
امارات برنامه افزایش ظرفیت تولید خود را دنبال می‌کند
وزیر انرژی امارات:

امارات برنامه افزایش ظرفیت تولید خود را دنبال می‌کند

وزیر انرژی امارات بر پیگیری برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت خام این کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار، سهیل المزروعی گفت: امارات به برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت خام خود متعهد خواهد بود.

وی افزود: شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در نظر دارد پاک‌ترین فرآیند را برای تولید نفت خام خود داشته باشد.

وزیر انرژی امارات به‌تازگی نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تأکید می‌کنم که تصمیم اخیر تولیدکنندگان ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای کاهش تولید نفت، تصمیمی کارشناسی و با اجماع کل اعضا بود و آن‌طور که برخی تعبیر کرده‌اند، یک تصمیم سیاسی نبوده است.

در همین حال، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در این باره گفت: تصمیم اوپک‌پلاس با اجماع تمام اعضا بوده و حاوی هیچ پیام سیاسی نبوده، بلکه حاصل پژوهش و پایه‌های کارشناسی بوده است.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی ضمن انتقاد شدید از تصمیم اوپک‌پلاس، آن را تصمیمی کوته‌نظرانه دانسته و اقدامی برای جانبداری از روسیه برشمردند.

۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ به اجماع رسیدند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha