۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
۲۰ هزار اصله نهال رایگان برای زراعت چوب در رامیان توزیع شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان:

۲۰ هزار اصله نهال رایگان برای زراعت چوب در رامیان توزیع شد

رامیان- رجبلو، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان از توزیع ۲۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب بین کشاورزان متقاضی خبر داد و گفت: در سال های اخیر این نهال ها به صورت رایگان بین زارعان توزیع شد.

یدالله رجبلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۷ هزار اصله گونه صنوبر و سه هزار اصله گونه اکالیپتوس به صورت رایگان توزیع شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان ادامه داد: سال گذشته در ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار، کم بازده و حاشیه زمین‌های کشاورزی رامیان و نیز مستثنیات زراعت چوب انجام شده است.

وی با تاکید بر توسعه زراعت چوب در راستای طرح ملی با کاشت گونه‌های سریع الرشد، تصریح کرد: برای توسعه زراعت چوب در نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی‌ های لازم صورت گرفته است.

رجبلو گفت: کارشناسان این اداره به علاقمندان در حوزه زراعت چوب، مشاوره‌های فنی و تخصصی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت ارائه می‌دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان افزود: برای توسعه کشت زراعت چوب در این شهرستان، کلاس‌های ترویجی برای زارعان و سرمایه‌گذاران و اعطای برخی مشوق‌ها از جمله ارائه مشاوره فنی و توزیع نهال رایگان انجام شده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: حفاظت از عرصه‌های جنگلی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال و تامین نیاز صنایع سلولزی و چوبی از مهمترین اهداف اجرای طرح ملی زراعت چوب است.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha