۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
۲۲۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۲۲۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی از سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر اظهار داشت: ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی از سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

وی گفت: اگریا، بامبا، جلی، سانته، سیلوا، برن و مارفونا، از جمله ارقام سیب‌زمینی هستند که در استان چهارمحال و بختیاری کشت و برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش فنی کشاورزان سیب‌زمینی‌کار استان بالاست، ادامه داد: به خاطر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و افزایش راندمان مصرف آب، سطح زیر کشت محصولات آب‌بر مانند سیب‌زمینی طی برنامه‌ای چندساله کاهش پیدا می‌کند و این سطح کشت به گندم، سویا و کلزا اختصاص داده می‌شود.

برزگر بیان کرد: خوشبختانه باتوجه به نتیجه خوبی که کشت سویا در استان چهارمحال و بختیاری داشته است، در برنامه‌ها این است که سال آینده بخشی از اراضی که به کشت بهاره اختصاص پیدا می‌کنند، به کشت سویا اختصاص داده شود تا از این منظر بتوان به تولید روغن در سطح کشور کمک کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: سیب‌زمینی تولید شده در استان حدود ۶۰ درصد آن در بازار داخلی استان مصرف و ۴۰ درصد دیگر آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: سیب‌زمینی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل مسائل زراعی مناسبی که در فصل رشد به آن اعمال می‌شود، ترکیبات مضر آن مثل سولانین و نیترات نسبت به سایر استان‌ها پایین است که ارزش سلامت و مصرف آن بالا می‌رود.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha