۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
تولید برنج ارگانیک در مازندران ترویج شود
در گفتگو با بازار؛

تولید برنج ارگانیک در مازندران ترویج شود

ساری- علیزاده، یکی از کشاورزان برتر و پیشرو مازندران با تاکید بر ضرورت توسعه تولید برنج ارگانیک گفت: افزایش قیمت برنج ارگانیک می تواند در ترویج و رشد انگیزه کشاورزان برای کشت آن موثر باشد.

علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم برنامه ریزی برای ترویج کشت ارگانیک برنج تاکید کرد و گفت: در کشت این نوع برنج مصرف سم و نهاده های کشاورزی استفاده نمی شود و فرایند کشت به صورت طبیعی است.

وی با اظهار این که میزان مصرف نهاده ها و سموم کشت کشاورزی در کشت دوم به مراتب بیشتر از کشت اول است،افزود: به دلیل محدودیت دوره زمانی کشت دوم، میزان مصرف کود و سم بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این که فاصله زمانی کشت تا برداشت برنج نوبت دوم حدود یکماه است، گفت: برای ترویج و توسعه کشت ارگانیک باید برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.

علیزاده مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری ها را سبب تولید محصول سالم دانست و گفت: کشاورزی در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و افزایش عملکرد از جمله راهکارها برای اقتصادی شدن آن است.

این کشاورز تفاوت قیمت برنج ارگانیک با برنج عادی را سبب افزایش انگیزه برای کشت برنج ارگانیک ذکر کرد و گفت: به عنوان نمونه اگر برنج معمولی هر کیلوگرم ۹۰ هزار تومان قیمت دارد نرخ برنج ارگانیک باید ۱۵۰ هزار تومان باشد تا کشت آن برای کشاورزان به صرفه و اقتصادی شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha