۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
فروش«عسل» ایلام به نام استان‌های دیگر| مسئولان از برندسازی حمایت کنند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

فروش«عسل» ایلام به نام استان‌های دیگر| مسئولان از برندسازی حمایت کنند

ایلام- یک کارشناس مسائل کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های تولید عسل در ایلام، گفت: واقعیت این است که عسل ایلام در سایر استان‌ها بسته بندی می‌شود.

محمدعباس محبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام دارای تولید سالانه یک هزار و ۴۰۰ تن عسل است، این استان در بخش تولید عسل یکی از مهمترین مناطق کشور به شمار می رود چراکه دارای ۵۵۰ گونه گیاهی شهدزا برای تولید عسل است.

وی با اشاره به کیفیت بالای عسل تولیدی ایلام، گفت: متاسفانه واقعیت این است که عسل ایلام در سایر استان‌ها بسته بندی می‌شود و به اسم آن استان‌ها وارد بازار می‌شود.

محبی تصریح کرد دو هزار نفر در مناطق شهری و روستایی ایلام در زمینه تولید عسل فعالیت دارند ولی متاسفانه استان در حوزه بسته بندی و برندسازی عسل ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به نیاز استان ایلام برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی عسل و همچنین برندسازی عسل استان، افزود: طبیعت و مراتع استان ایلام یکی از بهترین مکان های پرورش عسل در کشور است.

ظرفیت های مرز مهران برای صادرات عسل استان ایلام به عراق

این کارشناس کشاورزی با اشاره به ظرفیت های عسل برای اشتغال و درآمدزایی در استان، افزود: وضعیت فروش عسل استان به دلیل عدم بسته‌بندی مناسب و نبود برند مشخ مناسبی نیست، در حالی که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب کشور همین عسل ایلام است.

محبی با اشاره به ظرفیت های مرز مهران برای صادرات عسل استان ایلام به عراق، افزود: متأسفانه با وجود این مواهب خدادادی هنوز این محصول جایگاه واقعی خود را در بخش تولید و صادرات استان به دست نیاورده است.

وی تصریح کرد: با توجه به طبیعت بکر استان ایلام این ظرفیت در استان وجود دارد تا صنعت زنبورداری با تکمیل زنجیره تولید رونق بیشتری بگیرد، مسئولان برای حمایت از تکمیل زنجیره تولید در زمینه عسل باید تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برند عسل ایلام می تواند به برند منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل شود، افزود: بعد از برندسازی و بسته بندی، باید برای عسل استان ایلام بازاریابی حرفه ای انجام شود.

محبی اضافه کرد: با توجه به مزیت هایی که استان ایلام در تولید عسل مرغوب دارد می توان با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط به توسعه و رونق این صنعت به صرفه دراستان امیدوار بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha