۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
اصناف از دولت انتظار بخشودگی بدهی دارند
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز:

اصناف از دولت انتظار بخشودگی بدهی دارند

اهواز - دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: اصناف انتظار دارند که حداقل پرداخت بدهی‌های دولت به تعویق افتاده و بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی برای آنها لحاظ شود.

ابوالقاسم کوره چینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار با اشاره به انتقاد اصناف از عدم توانایی برای پرداخت مالیات اظهار کرد: برخی از اصناف مانند پوشاک و کفش بیشتر درآمد خود را در ماه پایانی سال به دست می‌آورند که متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا اسفندماه کم کاری را در بین اصناف شاهد بودیم.

وی افزود: چک‌های برگشتی اعلامی از سامانه شاپرک نیز یکی دیگر از گلایه‌های اصناف مختلف است؛ آنها از دولت انتظار دارند حداقل طی مدت شیوع ویروس کرونا که فعالیت اصناف نیز با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده بود، این سامانه قطع شود.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز ادامه داد: متأسفانه چک‌های بسیاری از اصناف برگشت خورده و آنها دیگر تعامل خرید مواد اولیه از خارج از کشور را ندارند.

کوره چینی توضیح داد: اتاق اصناف ایران مشکلات اصناف را مکتوب و به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه داده ولی هنوز اتفاق جدیدی برای حمایت از اصناف رخ نداده است.

وی گفت: اصناف انتظار دارند که حداقل پرداخت بدهی‌های دولت به تعویق افتاده و بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی برای آنها لحاظ شود.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز عنوان کرد: جلسات متعدد با حضور روسای اتحادیه‌های مختلف و همچنین بهداشت شرق و غرب اهواز برگزار می‌شود تا اصناف نیز در حد توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در راستای فاصله گذاری اجتماعی قدم بردارند.

کوره چینی با اشاره به گلریزان اصناف برای کمک به توزیع بسته‌های معیشتی میان کارگران و کسبه بسیار آسیب دیده گفت: بسیج اصناف نیز همچون دیگر نهادها برای توزیع بسته‌های غذایی و تحویل آن به اقشار آسیب پذیر شناسایی شده از میان اتحادیه ها اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۵۵ اتحادیه اصناف در خوزستان یادآور شد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در رزمایش کمک‌های مومنانه جلسات مختلفی با روسای اتحادیه‌ها برگزار و از آنها و دیگر خیران برای کمک به نیازمندان دعوت کردیم.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز اظهار کرد: هرچند که هیئت رئیسه اتاق اصناف نیز کمک‌های مستمری را دارد ولی متأسفانه میزان متضرر شدن اصناف خیلی بیش از این کمک‌ها است.

کد خبر: ۱۸٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha