۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
موافقت مجلس با لایحه متناسب‌سازی حقوق اقدام خوبی برای کاهش تبعیض‌ها است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

موافقت مجلس با لایحه متناسب‌سازی حقوق اقدام خوبی برای کاهش تبعیض‌ها است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از آنجا که مردم از تبعیض و دوگانگی حقوق گله‌مند هستند بنابراین در این شرایط ارائه لایحه متناسب‌سازی حقوق حرکت خوبی برای کاهش این تبعیض‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی درباره تصویب کلیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: اگرچه در این لایحه در راستای ترمیم و همسان‌سازی حقوق قدم برداشته شده است اما اگر وضعیت اقتصادی کشور سامان نگیرد و جلوی رشد تورم گرفته نشود افزایش حقوق‌ها شکاف اقتصادی میان اقشار مختلف را حل نخواهد کرد چراکه همیشه به محض ترمیم حقوق کارمندی شاهد افزایش تورم در کشور نیز هستیم.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوت‌بخشی به پایه‌های اقتصادی، کاهش تورم و شکاف میان اقشار مختلف جامعه را به دنبال دارد، افزود: افزایش حقوق بازنشستگان و ترمیم دریافتی آن‌ها با توجه به اینکه این افراد عموما عائله‌مند هستند ضروری بود اما نباید به این افزایش بسنده کرد چراکه فاصله حقوق این افراد با تورم همچنان بسیار است.

وی با بیان اینکه افرادی که دستی در حوزه اقتصاد کشور دارند باید برای کم کردن شدت تورم تلاش کنند، اظهار کرد: اکنون مردم از تبعیض و دوگانگی گله‌مند هستند بنابراین در این شرایط ارائه لایحه متناسب‌سازی حقوق حرکت خوبی برای کاهش این تبعیض‌ها است.

به گفته حسینی این لایحه نه تنها مشکل حقوقی کارکنان را حل می کند بلکه معلمان طرح مهرآفرین، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگان، ایثارگران، جانبازان، کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، قضات و اعضای هیات علمی را نیز شامل می‌شود، همچنین براساس آن کمک هزینه اولاد و حق عائله مندی افزایش می یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: اگرچه این لایحه تمامی مشکلات اقتصادی بازنشستگان را رفع نمی‌کند اما اکنون این قشر با مشکلات بسیاری مواجه بوده و توان انجام کار دوم و سوم را ندارند بنابراین باید از آن‌ها حمایت کرد چراکه هیچ تناسبی بین هزینه و درآمد کارمندان به ویژه بازنشستگان نیست.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha