۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
خدمات بانک بین المللی توسعه برای تسهیل تجارت با ونزوئلا

خدمات بانک بین المللی توسعه برای تسهیل تجارت با ونزوئلا

بانک ایرانی بین المللی توسعه در ونزوئلا، به منظور تسهیل روابط بانکی و مالی شرکت‌های ایرانی و ونزوئلایی، خدماتی مانند پرداخت وجه به ذینفعان در تهران و کاراکاس و... ارائه می‌دهد.

به گزارش بازار، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با عنایت به توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و نظر به اهمیت سازوکار مالی و بانکی برای تسهیل این همکاری‌ها، بدین وسیله خدمات بانک بین المللی «توسعه»، مستقر در ونزوئلا، برای تسهیل مبادلات مالی-بانکی بین دو کشور به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱- پرداخت وجه به ذینفع در کاراکاس: شرکت‌های ایرانی که می‌خواهند سرمایه اولیه یا سرمایه در گردش خود را به ونزوئلا منتقل نمایند، این بانک آمادگی لازم را برای دریافت وجوه در ایران و پرداخت آن به ذینفع در کاراکاس دارد.

در این حالت پس از هماهنگی با این بانک، یکی از حساب‌های این بانک نزد کارگزار در تهران اعلام می‌شود و پس از واریز وجه و دریافت تاییدیه حساب، نسبت به بستانکار نمودن حساب ذینفع در بانک بین المللی توسعه اقدام خواهد شد. در این روش افتتاح حساب ذینفع نزد بانک بین المللی توسعه الزامی است.

۲- پرداخت وجه به ذینفع در تهران: شرکت‌های ونزوئلایی که می‌خواهند وجوه صادراتی شرکت‌های ایرانی را پرداخت نمایند، این بانک آمادگی دارد که وجوه لازم را به صورت نقدی-ارزی دریافت نماید و به حساب شرکت‌های صادراتی در بانک توسعه صادرات ایران یا بانک مشترک ایران و ونزوئلا واریز نماید.

در این روش پس از برداشت وجوه از حساب شرکت ونزوئلایی در این بانک، پیام ۱۰۳ به بانک کارگزار به منظور بستانکار نمودن حساب ذینفع ارسال می‌شود. در این روش درخواست دهنده حواله باید نزد بانک بین المللی توسعه و ذینفع نزد کارگزار حساب داشته باشند.

۳- صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکنندگان ایرانی: به منظور گسترش تبادلات تجاری بین دو کشور، این بانک آماده است نسبت به صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکنندگان ایرانی اقدام نماید. در این روش این بانک پس از اخذ مجوزهای لازم و بررسی اعتباری درخواست کننده اعتبار و ارائه تضامین لازم، نسبت به صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکننده ایرانی اقدام می‌نماید. بدیهی است تایید اعتبار اسنادی و یا ابلاغ آن به ذینفع، موکول به بررسی اعتباری بانک کارگزار نیز می‌باشد.

۴-اعتبار خریدار: در این روش پس از صدور اعتبار اسنادی به نفع صادرکننده، بانک کارگزار ایرانی می‌تواند در قالب اعتبار خریدار، نسبت به پرداخت وجه کالای صادراتی به صادرکننده اقدام نماید و در تاریخ مشخص از خریدار یا بانک خریدار وجه خود را دریافت نماید.

در این روش ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران نیز برای تضمین پرداخت وجوه، توسط خریدار قابل ارائه خواهد بود. بدیهی است بررسی اعتباری و موافقت بانک کارگزار شرط لازم برای تکمیل این فرایند خواهد بود.

۵- اعتبار فروشنده: در این روش پس از صدور اعتبار اسنادی مدت دار توسط این بانک به نفع صادرکننده ایرانی، صادرکننده ایرانی می‌تواند از بانک کارگزار درخواست خرید دین اعتبار اسنادی را ارائه نماید و بانک کارگزار پس از دریافت تضامین و کسر مبلغی نسبت به پرداخت نقدی آن اقدام می‌کند و در سررسید از این بانک یا از تضامین وجوه خود را نقد خواهد نمود.

در این روش ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران نیز جهت تضمین پرداخت وجوه، توسط خریدار قابل ارائه خواهد بود. بدیهی است بررسی اعتباری و موافقت بانک کارگزار شرط لازم برای تکمیل این فرایند خواهد بود.

۶- ارائه مشاوره‌های بانکی و معرفی وکلای خبره به منظور انجام اموری نظیر ثبت شرکت‌ها و ثبت سرمایه شرکت‌ها در مرکز ثبت سرمایه گذاری خارجی: این بانک با مشاوران حقوقی زبده‌ای که دارد می‌تواند اموری نظیر ثبت شرکت در ونزوئلا و اخذ تمامی مجوزهای قانونی آن و همچنین ثبت سرمایه شرکت‌ها در مرکز سرمایه گذاری خارجی را ارائه نماید.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha